حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ارتقا ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی
23 شهریور 1400 - 16:44
شناسه : 9036
6
وزیر جهاد کشاورزی بر ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی ایران تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید امروز از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی اقتصادی و علمی نبودن است؛ ضریب نفوذ دانش و فناوری در کشاورزی ایران پایین است و باید ارتقا یابد.

وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد جوانان ما با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانایی بالایی را از خود بروز داده‌اند.

دکتر ساداتی‌نژاد با بیان این که جوانان ما ظرفیت بسیار زیادی دارند، خاطرنشان کرد: با اندک حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانیم، مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی در بحث دانش و فناوری را به راحتی در داخل کشور برطرف کنیم.

وی ابراز امیداوری کرد: در دوره جدید با احتمام معاونت علمی و فناوری یک کار پرسرعت‌تری را برای نفوذ دانش و فناوری در کشاورزی ایران انجام دهیم؛ قطعاً این اقدامات باعث تولید ثروت، تولید محصولات با کیفیت، افزایش صادرات و ارزآوری در حوزه کشاورزی و در نهایت افزایش امنیت غذایی در کشور خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به درخواست‌های دریافت شده از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در اولین فرصت به این درخواست‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: ما وزارت جهاد کشاورزی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی می‌دانیم و تلاش می‌کنیم در زمینه ترویج و نفوذ فناوری قدم‌های مؤثری برداریم.

حل بحران‌های کشاورزی با نفوذ علم و فناوری

در این بازدید، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که چالش‌های بخش کشاورزی تنها با فناوری قابل حل است، اظهار کرد: مشکلات حوزه آب، توسعه محصولات و اکوسیستم‌ خاص کشور تنها با نفوذ فناوری برطرف خواهد شد.

وی افزود: البته یکی از سخت‌ترین حوزه‌ها برای پذیرش علم و فناوری حوزه کشاورزی است، چراکه کشاورزان به سیستم سنتی عادت کرده و در مقابل نوآوری مقاومت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ما برنامه‌های جدی برای حوزه کشاورزی داریم که با وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص جلساتی را خواهیم داشت تا روش‌هایی که در این سال‌ها در نفوذ فناوری موفق بوده‌اند، توسعه دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.