حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
استان فارس رتبه نخست تولید محصولات باغی کشور
18 دی 1399 - 15:15
شناسه : 5914
8

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به این که استان فارس یکی از استان‌های مهم کشور و دارای رتبه نخست در تولید محصولات باغی است، گفت: نزدیک به ۱۵ درصد از محصولات باغی ایران در استان فارس تولید می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی جهاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به این که استان فارس یکی از استان‌های مهم کشور و دارای رتبه نخست در تولید محصولات باغی است، گفت: نزدیک به ۱۵ درصد از محصولات باغی ایران در استان فارس تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی برومندی، در سفر به استان فارس با اشاره به این که این استان به‌دلیل شرایط اقلیمی بسیار مناسب در مناطق مختلف دارای تنوع محصولات باغبانی و حائز رتبه خاصی در وزارت جهاد کشاورزی و در کشور است، تصریح کرد: بررسی ظرفیت‌های باغبانی در کل استان و مسائل و مشکلات به‌ویژه در خصوص باغ مرکبات در شهرستان‌های داراب و جهرم از دلایل سفر به این استان است.

وی بررسی سند توسعه باغبانی استان فارس را از دیگر برنامه‌های سفر خود برشمرد و افزود: نشست با بخش باغبانی دانشگاه شیراز به منظور هم‌افزایی بین حوزه علم و بخش سیاست‌گذاری به اجرا در وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نگاه دانش محوری که مقام عالی وزارت دارند از دیگر برنامه‌های این سفر است تا بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای در نهایت با دانشگاه شیراز برای توسعه باغبانی استان فارس داشته باشیم.

معاون وزیر در امور باغبانی؛ بازدید از ظرفیت‌های بالقوه و فعال کردن این ظرفیت‌ها را از دیگر اهداف سفر دانست و اظهار کرد: تولید هسته‌های اولیه، پیوندک، نهال سالم عاری از ویروس و توسعه گلخانه‌ها در این استان از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اقلیم متنوع استان فارس، گفت: با توجه به اسناد بالادستی نظام مثل برنامه ششم توسعه و موضوع اقتصاد مقاومتی مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۴ در کشور ۴۸ هزار هکتار گلخانه داشته باشیم و در پایان سال ۹۹ این به عدد ۲۱ هزار هکتار می رسدو یکی از استان‌های مورد هدف استان فارس است که بتوانیم از ظرفیت‌های این استان برای توسعه گلخانه‌ای استفاده کنیم.

این مسئول به ظرفیت‌های بسیار عظیم استان فارس در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: بررسی‌های لازم را خواهیم داشت که بتوانیم طرح‌های را در قالب بودجه ۱۴۰۰ و برنامه‌های آینده برای توسعه گیاهان دارویی در این استان داشته باشیم.

برومندی با اشاره به اینکه وجود باغ‌های درجه سه یکی از موضوعات مهم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح باغ های استان فارس، بیش از ۳۷۱ هزار هکتار است، اصلاح و احیای باغ‌ها در نهایت افزایش تولید و تأمین معیشت بهره‌برداران از جمله مباحثی است که مجموعه باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این سفر دنبال می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به مزیت باغبانی در کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریم، ابراز کرد: صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته نزدیک به ۶ میلیارد دلار بود که نزدیک به نیمی از آن به بخش باغبانی اختصاص داشت بنابراین ما ظرفیت بسیار عظیمی در این حوزه داریم که با توسعه باغبانی به‌ویژه در استان فارس که ویترین باغبانی کشور است در واقع می‌توانیم به اهداف بلندی در تولید مازاد بر مصرف برسیم که یقیناً ارزآوری را در کنار اشتغال و تولید برای کشورخواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و هیئت همراه روز چهارشنبه هفدهم دی‌ماه به استان فارس سفر کرد و تا روز شنبه بیستم در این استان حضور دارد.

در این سفر شکراله حاجی‌وند رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور، غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر گل و گیاه زینتی، گلخانه و قارچ خوراکی معاونت باغبانی، زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت باغبانی، مرتضی گل محمدی رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری کشور، احمد مستعان رئیس پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری کشور، شاهین رستم‌پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح و برنامه معاونت باغبانی و مسعود جلالیان معاون اعتبارات بانک کشاورزی کشور معاون وزیر را همراهی می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.