حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اصلاح ارقام کشت بهاره سیب‌زمینی استان گلستان
04 مرداد 1400 - 16:44
شناسه : 8350
7
درخواست رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از معاونت زراعت و معاونت تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه سفر به استان گلستان به جایگزینی ارقام سیب‌زمینی کشت بهاره در استان تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استان گلستان سفر کرد.

مهندس سیدمحمد موسوی، در حاشیه این سفرگفت: یکی از مشکلات عمده کشت سیب‌زمینی بهاره در استان گلستان استفاده از ارقامی است که درصد مصرف آب بالاتر، ماده خشک کمتر، پوست نازک تر و دوام بسیار کم آن است که به هیچ‌وجه برای کشاورزان، مصرف‌کننده و دولت صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: متأسفانه خریدهای تضمینی و توافقی به‌دلیل قدرت ماندگاری پایین این رقم و سریع‌الفساد بودن آن مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کنند.

وی ضمن درخواست از معاونین زراعت و تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، خاطرنشان کرد: با بررسی همه‌جانبه روی ارقام مختلف سیب‌زمینی باید ارقام مناسبت را به سرعت جایگزین رقم موجود کرد تا کشاورزان عزیز به سمت کشت ارقام با ماندگاری بالاتر و کیفیت مطلوبتر پیش روند.

مهندس موسوی با بیان این مطلب این پیشنهاد و درخواست مربوط به الان نیست، ابراز داشت: قریب ۱۲ سال قبل هنگامی که در سازمان تعاون روستایی مشغول خدمت بودم این درخواست وجود داشت و تأکید کردم که باید حتماً الگوی کشت بهاره سیب‌زمینی استان گلستان به سمت ارقام ماندگارتر با ماده خشک بالاتر و درصد آب کمتر پیش رود وگرنه استمرار این روش هر ساله خسارت زیان‌بارتری را به دنبال دارد همانگونه که امسال نیز شاهد این موضوع هستیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تأکید کرد: یکی از درخواست‌های سازمان از حوزه‌های پژوهشی، اجرایی و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی جایگزینی ارقام جدید سیب‌زمینی کشت بهاره استان گلستان است.

وی در خاتمه عنوان کرد: از معاونین محترم تحقیقات و ترویج و زراعت وزارت جهادکشاورزی و همچنین سازمان جهادکشاورزی استان درخواست می‌شود این مهم را به‌عنوان یک اولویت ویژه بررسی کنند تا با کشف راه کار جدید کشاورزان عزیز را همراهی کرده و با جایگزینی رقم مطلوب، با دوام و با توجیه فنی و اقتصادی بالاتر را جایگزین رقم فعلی کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.