حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اعتبار بازسازی ذخایر شیلات ایران؛ امسال ۲.۵ برابر پارسال
02 خرداد 1402 - 21:40
شناسه : 16833
7
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازسازی ذخایر شیلات کشور اختصاص یافت که این رقم امسال به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدحسین حسینی در مراسم جشنواره رهاسازی ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر در استان گیلان افزود: در جنوب کشور به دلیل تنوع گونه‌ها ۱۰ هزار زیستگاه مصنوعی برای آرام‌بخشی و چراگاه‌سازی گونه ارزشمند ایجاد شده است، اما همچنان با نقطه ایده‌آل فاصله داریم .

وی با اشاره به وجود ۴۵۶ گونه پرورشی در دنیا و اینکه تنها ۶ گونه در کشور استفاده می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید از ۱.۳ میلیون تن به ۲.۶ میلیون تن برنامه‌ریزی شده است و قطعا دریا جبران این میزان تولید را ندارد بنابراین باید در آبزی‌پروری این خلأ را پر کنیم و علاوه بر تنوع گونه‌ای و توسعه افقی و حوزه رسوب دانش و افزایش تولید در واحد سطح به صورت عمودی حرکت کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با تأکید بر این که اگر بازار و فرهنگ آبزی‌پروری را توسعه دهیم قطعا تولید در کنار مصرف معنا پیدا می‌کند، گفت: نگاه سنتی به آبزیان باید تغییر کند در دنیا هم این اتفاق افتاده و از ۲۱۴ میلیون تن تولید آبزی، ۹۰ میلیون تن از طریق صید و ۱۲۰ تن به واسطه آبزی‌پروری است.

حسینی در این مراسم با بیان این که هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیونی برای برداشت پایدار از دریا در دستور کار است که باید هر ساله با تلاش به این رقم برسیم، گفت: ماهیان خاویاری به عنوان فسیل‌های زنده معروف هستند و این نشان از قدمت و هویت دریای خزر است.

وی با اشاره به این که علاوه بر بحث معیشت، حفظ و صیانت از ذخایر شناسنامه ماست، گفت: اهمیت رهاسازی در ایران و روسیه به حدی است که ریاست جمهوری برای شرکت در رهاسازی گونه‌های ماهیان حضور یافت.

معاون وزیر در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: دریا بر خلاف اسمش منبع دایمی نیست و اگر می‌خواهیم دریا پایدار باشد باید حفظ شود.

حسینی تصریح کرد: در شمال ماهیان کیلکا ۲۰ هزار تن و استخوانی ۱۵ هزار تن ماهی وجود دارد و دخالت بشر از تکثیر طبیعی این گونه‌های ارزشمند ممانعت کرده است برای جبران آن منابع بازسازی ذخایر با مشارکت محققین شیلات و بهره برداران آغاز شده است.

وی ادامه داد: از ۳۳۵ میلیون قطعه رهاسازی شده ۳۰ میلیون سهم مشارکت مردم است و این یعنی ارتقای فرهنگ صیانت از دریا است و نشان از تحول فرهنگی و دانش در کشور است و روز به روز مشارکت مردم در حال افزایش است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.