حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اعلام حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشاورز در حمایت از دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی
23 مرداد 1400 - 15:38
شناسه : 8594
9
امروزه دانش و تکنولوژی در موازنه‌های قدرت عامل اصلی و شاخص تعیین‌کننده اقتدار بوده و مع‌الاسف بخش کشاورزی کشور با توجه به ساختار سنتی همیشه با مقوله دانش و تکنولوژی غریبه بوده؛ مضافاً اینکه تحقیقات در کشور ما عمدتاً در بخش دولتی انجام شده و این تفکر دولتی همیشه از انتقال دانش و فناوری ایجاد شده به بخش خصوصی که 98 درصد کشاورزی را متشکل می‌شود عاجز بوده است.
ارسال توسط : منبع : داغ (دیده بان امنیت غذایی)
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، تأثیرگذارترین عامل بر حل این چالش‌ها و همچنین ارائه راه‌حل‌های نوین به منظور جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان می‌باشند که در حوزه‌های مختلف منجمله تولید بذر، تولید کود و سموم، محصولات فناورانه منجر به تولید محصول سالم، کشت بافت اندام‌های گیاهی و نهال‌های مثمر پربازده، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع پیشرفته کشاورزی، واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک و از همه مهمتر بازار فروش محصولات اثربخشی دارند.

خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی علی‌رغم فشارها و تهدیدهایی که همواره بر ایشان وارد بوده و حتی بسیاری از این شرکت‌ها و مدیران آنها توسط دولت‌های استکباری تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته و دارایی‌های ایشان در خارج از کشور توقیف شده است با این حال توانسته‌اند بسیاری از فن‌آوری‌های نوین را به کشور انتقال داده و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نیز در این شرکت‌ها توسط جوانان مؤمن و انقلابی توسعه داده شده است که در بسیاری از موارد موجب جهش‌های فوق‌العاده‌ای در تولید شده است.

بسیار خرسندیم که دولت منتخب در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین گردیده خوش درخشید و آقای دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد که فردی جوان و باسابقه روشن علمی هستند را برای کسب رأی اعتماد نمایندگان ملت به مجلس معرفی نموده‌اند. ما شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در بخش کشاورزی این اتفاق را به فال نیک گرفته و علاوه‌بر اعلام حمایت خود از ایشان، امیدواریم که برنامه‌های آقای دکتر ساداتی‌نژاد مسیر پیش روی شرکت‌ها را در انتقال دانش و فناوری به بخش کشاورزی را هموار نموده تا شاهد رشد بیش از پیش بخش کشاورزی و بهبود بهره‌وری آن باشیم.

جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشاورزی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.