حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افتتاح پروژه‌ها و رونمایی از ۱۸ دستاورد تحقیقاتی کشاورزی در آذربایجان غربی با حضور وزیر جهاد کشاورزی
16 دی 1399 - 14:42
شناسه : 5877
8

با حضور وزیر جهاد کشاورزی همزمان پروژه‌های بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی افتتاح و از ۱۸ دستاورد تحقیقاتی کشاورزی این استان رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بخش کشاورزی آذربایجان غربی و رونمایی از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

با حضور وزیر جهاد کشاورزی همزمان پروژه‌های بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی افتتاح و از ۱۸ دستاورد تحقیقاتی کشاورزی این استان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بخش کشاورزی آذربایجان غربی و رونمایی از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی به‌صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید عطایی استانداری در حال برگزاری است.

در این آیین همچنین از ۳ عنوان کتاب منتشر شده با عناوین ضایعات برخی محصولات کشاورزی ایران، نکات کلیدی در مدیریت تاکستان و زراعت دانه‌های روغنی نیز رونمایی شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی درخصوص جزییات این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها شامل مشارکت در معرفی ارقام آفتابگردان زرین و گلسا، ارقام جو آبی نوبهار و آذران، ارقام جو دیم آردا و ماهنشان، ارقام گندم آبی ثنا، حیران، سحر، فرین امین و تابان، رقم ذرت پایا، رقم چغندرقند کیمیا، ارقام نخود اروم ۱ و ۲، ارقام جدید انگور اسپوتا و ناظمیه است.

مجید رضایی با اشاره به اجرای طرح‌های ترویجی در این مرکز، عنوان کرد: در ۵ شهرستان ارومیه، تکاب، شاهین دژ، نقده و میاندوآب در ۲۵ سایت الگویی در سال زرای ۹۶- ۹۷ و در ۹ شهرستان ۲۰ سایت الگویی در شهرستانهای ارومیه، اشنویه، بوکان، تکاب و سلماس در سال زراعی ۹۷- ۹۸ طرح تحولی تروجی برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری نیز طرح تحولی ترویجی برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی در ۹ شهرستان و ۵۰ سایت الگویی در حال اجراست، اظهارکرد: انگور، سیب، ذرت، گندم، یونجه و چغندرقند به همراه کلزا، گوجه‌فرنگی، گردو، گل محمدی و گیاهان دارویی از مهمترین محصولات تحت پوشش سایت‌ها هستند.

رضایی میزان صرفه‌جویی در مصرف آب با اجرای طرح تحول ترویجی برای احیای دریاچه ارومیه را ۴۰ تا ۵۰ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صرفه‌جویی در فاز ۱ و ۲ در سیب درختی ۴۰، گندم ۴۸، چغندرقند ۴ و یونجه ۴ درصد است.

وی با تأکید بر این که با اجرای موفق این طرح و افزایش دانش فنی و تخصصی کشاورزان می‌توان به بهره‌برداری بهینه از امکانات موجود، بکارگیری توصیه‌های فنی و پایداری منابع آبی در منطقه دست یافت، ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح، توانمندسازی و مشارکت کشاورزان در مدیریت مصرف آب کشاورزی و به کارگیری شیوه‌های نوین در مدیریت مزرعه به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه است.

وی با تأکید بر هم‌افزایی و هم‌سویی بین بخش‌های مختلف اجرایی ادامه داد: تغییر نگرش و اصلاح رفتار در قالب زنجیره اقدامات، تعیین معیشت و اقتصاد خانوار، اصلاح نظام آبیاری و مدیریت منابع، چهار رویکرد مبنایی برای اجرای این طرح است.

در این مراسم به تعداد ۴ نفر از کشاورزان استان که سند تک برگی کاداستر اراضی صادر شده است، بدست وزیر جهاد کشاورزی اعطا می‌شود.

گفتنی است؛ امروز وزیر جهاد کشاورزی به‌همراه استاندار آذربایجان ‌غربی، رئیس جهاد کشاورزی استان و هیأت همراه در مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج سردار سلیمانی در محل حسینیه اعظم ثارالله ارومیه نیز شرکت کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.