حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افتتاح یک هزار و ۱۷۷ پروژه آب و خاک در هفته دولت
31 مرداد 1401 - 21:07
شناسه : 13594
5
دکتر فریبرز عباسی، سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: تجهیز، نوسازی و مرمت قنوات، پوشش کانال‌های زهکشی اراضی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آبیاری زیر سطحی با هدف کاهش مصرف آب و تبخیر آن و تولید لوازم تجهیزات آبیاری و خودکفایی از اقدامات مهم معاونت آب و خاک در دولت سیزدهم بوده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی ادامه داد: شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در خودکفایی تجهیزات آبیاری و بومی‌سازی آنها نقش مهمی ایفا می‌کنند به همین دلیل در حوزه موارد فنی آب و خاک مشکلی نداریم. در این حوزه مطالعات خوبی صورت گرفته که به مرحله اجرا درآمده است و خدمات فنی و مهندسی ما به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

دکتر عباسی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خاک مصوبه سال ۹۸ گفت: آیین‌نامه اجرایی حمایت از خاک در ۴۰ ماده قانونی و ۲۰ تبصره تهیه شده است و توسط وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست کشور و سازمان برنامه و بودجه مراحل نهایی را طی کرده است.

وی با اشاره به به تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر خاک گفت: این نقشه‌ها در ۱۴ استان به صورت پایلوت تهیه شده و مهمترین هدف آن برنامه‌ریزی برای اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: طرح الگوی کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است و در این طرح برای کسانی که الگوی کشت را رعایت و در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

دکتر عباسی با اشاره به افتتاح پروژه‌های آب و خاک در هفته دولت عنوان کرد: این پروژه‌ها در ۳۲ استان کشور و با حدود یک هزار و ۱۷۷ پروژه آب و خاک، در مساحتی بالغ ۵۰ هزار هکتار، با اعتبار ۱۲۸۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها برای ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، همچنین بیشترین پروژه‌ها در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس و سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تصویب بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای پروژه‌های آب و خاک گفت: بخشی از این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و بخشی نیز در سال جاری و سال آینده به اجرای طرح‌های آب و خاک اختصاص خواهد یافت.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با خسارات سیل اخیر به زیرساخت‌های آب و خاک اذعان کرد: برآوردها حاکی از آن است که ۹ هزار میلیارد تومان خسارات ناشی از سیل به زیرساخت‌های آب و خاک کشاورزی بوده است، بیشترین خسارت‌ها نیز مربوط به کانال‌ها، انهار و قنوات بوده است.

وی با بیان اینکه از ۶۰۰ دشت کشور، ۴۰۰ دشت ممنوعه است، گفت: متأسفانه شرایط این دشت‌ها از نظر آب و سفره‌های زیرزمینی نامطلوب است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم شاهد بهبود وضعیت این دشت‌ها باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.