حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افتتاح 136 پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 1000 میلیاردتومانی در ایام دهه فجر
13 بهمن 1401 - 16:35
شناسه : 15665
5
همزمان با چهل و چهارمين سالگرد پيروزی انقلاب شكوهمند اسلامي و ايام دهه فجر امسال 136 پروژه شيلاتی در گستره 22 استان كشور با مجموع سرمايه‌گذاری 983/6 ميليارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران درباره پروژه‌های قابل افتتاح این هفته گفت: تعداد 136 پروژه در گستره 22 استان کشور که میزان تولید آبزیان را به 8 هزار و 689 تن و حدود 132 میلیون قطعه می‌رساند و می‌تواند برای 2 هزار و 943 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.
مهندس سیدحسین حسینی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری‌هایی که برای افتتاح این تعداد پروژه انجام شده است حدود 983/6 میلیارد تومان برآورد شده است.
سیستان با 34 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر خودنمایی می‌کند
وی خاطر نشان کرد: بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 34 پروژه و در بخش آبزی‌پروری است.
مهندس حسینی ادامه داد: این تعداد پروژه میزان تولید را به 67 تن رسانده و برای 104 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و جمع کل اعتبارات هزینه شده در این بخش 9/8 میلیارد تومان است که 4/9 میلیارد تومان آن از طریق آورده شخصی و مابقی از طریق تسهیلات تأمین شده است.
افتتاح پروژه پرورش زالوی طبی و جلبک در استان گیلان
معاون وزیر جهادکشاورزی، گلستان را با تعداد 27 پروژه از دیگر استان‌هایی برشمرد که بالاترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام را دارند و ادامه داد: این پروژه‌ها مربوط به پرورش ماهیان در استخرهای دو منظوره، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش میگو و ماهی در قفس بوده و میزان تولیدی معادل 275 تن خواهد داشت و برای 125 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.
مهندس حسینی افزود: برای این تعداد پروژه 31/1 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی درباره پروژه‌های قابل افتتاح در سایر استان‌ها گفت: در استان گیلان 8 پروژه در بخش پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی، تکثیر و پرورش زالوی طبی و پرورش میکروجلبک اسپیرولینا افتتاح می‌شود که تولید 61 تنی را باعث شده و برای 12 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند علاوه‌بر آنکه میزان کل اعتبارات هزینه شده در این استان 23/2 میلیارد تومان برآورد شده است.
مهندس حسینی تأکید کرد: در استان مازندران نیز 4 پروژه در زمینه‌های مجتمع پرورش ماهی سردآبی، احداث استخر خاکی برای تکثیر نیمه طبیعی و پرورش ماهیان خاویاری به بهره‌برداری می‌رسد که میزان تولید را 86 تن افزایش خواهد داد و برای 14 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و میزان اعتبارات هزینه شده در این استان 13 میلیارد تومان برآورد شده است.
افتتاح 11 پروژه شیلاتی در استان هرمزگان
رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه از افتتاح 11 پروژه در استان هرمزگان در بخش‌هایی چون پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، بازسازی تأسیسات شیلاتی، بهسازی اسکله، بازسازی مراکز ذخیره آبزیان و افتتاح و بهره‌برداری از اسکله شناور موج‌شکن شیلاتی بندر سوزای قشم و بندر صیادی بندرعباس خبر داد و گفت: این تعداد پروژه برای 1811 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و اعتبارات هزینه شده در این استان معادل 137 میلیارد تومان برآورد شده است.
مهندس حسینی درباره افتتاح پروژه‌ها در سایر استان‌ها گفت: تعداد 9 پروژه در استان کردستان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان و پرورش ماهی در قفس بوده و تولید را 188 تن افزایش داده و برای 29 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و اعتبار هزینه شده در این بخش معادل 20/6 میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس سازمان شیلات ادامه داد: در استان ایلام 5 پروژه در زمینه‌های مزارع سردآبی، استخرهای دو منظوره سردآبی و گرم آبی و پرورش ماهی مداربسته به بهره‌برداری می‌رسد که برای 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و کل اعتبارات هزینه شده در این بخش 1/8میلیارد تومان برآورد شده است.
مهندس حسینی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح آذربایجان شرقی را 5 پروژه در زمینه پرورش ماهیان سردآبی برشمرد و گفت: افزایش 264 تنی تولید محقق شده و برای 39 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که اعتبار هزینه شده در این بخش 78/8 میلیارد تومان برآورد شده است.
وی ادامه داد: 4 پروژه در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و توسعه ماهیان زینتی در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد که افزایش تولید 45 تنی را باعث شده و برای 17 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که برای آن 8/3 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
رئیس سازمان شیلات از افتتاح 3 پروژه میگو در تنگستان، پرورش ماهی در قفس گناوه، مزرعه پرورش ماهی مرجان زیبای دلوار در بوشهر خبر داد و گفت: افزایش 3 هزار تنی تولید و اشتغال برای 62 نفر که اعتبار هزینه شده‌ای معادل 184 میلیارد تومان دارد در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.
مهندس حسینی افزود: چهار مجتمع پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان لرستان با افزایش تولید 2730 تن و اشتغال مستقیم برای 203 نفر که اعتبارات هزینه شده آن 14/8 میلیارد تومان برآورد شده است، دو پروژه در زمینه تجهیز مزرعه حد واسط بچه ماهی سردآبی و تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کرمانشاه که برای 12 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و اعتبار معادلی 4/1 میلیارد تومان دارد و تعداد دو پروژه در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در اردبیل که تولید 40 تنی را باعث شده، یک پروژه پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در استان چهارمحال و بختیاری از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.