حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4544 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش یک میلیون و 700 هزار تنی تولید محصولات باغی در سال جاری
28 شهریور 1401 - 16:00
شناسه : 14201
3
دکتر محمد مهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در حاشیه همایش ملی سلامت پسته، با اشاره به استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از آب آن را به عنوان مهمترین نهاده عنوان کرد و گفت: تغذیه مناسب در افزایش تولید نقش بسیار مهمی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی  افزود: امسال علی رغم اینکه در محصولات باغی نسبت به سال قبل یک میلیون و 700 هزار تن افزایش تولید داشته‌ایم، به عنوان مثال در تولید مرکبات 300 هزارتن و زیتون دو برابر سال گذشته بوده اما بر اثر سرمازدگی بخصوص در استان‌های یزد و کرمان خسارت جدی هم داشته‌ایم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، میزان خسارت را 200 هزار میلیارد تومان اعلام کرده و عنوان کرد: 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به باغداران پرداخت می‌شود.

دکتر برومندی  گفت: به غیر از چهار محصول گرمسیری، در باقی محصولات باغی علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی صادر کننده نیز هستیم .

وی در رابطه با تولید و صادرات پسته گفت: از مجموع 200 هزار تن صادر در سال داشتیم اما امسال با توجه به سرمازدگی باغات میزان تولید نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاوزی، به‌باغی را یک موضوع بسیار مهم در باغبانی کشور دانست و گفت: مجموعه عملیات داشت و اقداماتی که پس از برداشت انجام می‌شود در قالب کارگروه‌های تخصصی هم در موسسه تحقیقات و علوم باغبانی و هم مدیران و کارشناسان معاونت امور باغبانی در وزراتخانه و بطور دائم در سازمان تات با کشاورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد که همه این اقدامات موجب کاهش مشکلات تولید خواهد شد.

وی افزود: توسعه باغات در دستور کار نیست اما اصلاح، احیا و جایگزینی باغات دستور کار قرار دارد .

دکتر برومندی در پایان با بیان اینکه ما کمترین میزان استفاده از کود و سم را در همه دنیا داریم، تصریح کرد: امروز محصولات ما به 200 کشور جهان صادر می شود، ما کمترین برگشت محصول را داریم و این امر بیانگر درستی مراحل تولید است؛ علاوه بر این شرایط اقلیمی ایران موجب شده محصولات باغی ما در طعم، مزه و رنگ در دنیا بی‌رقیب باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.