حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ۴۰ میلیون تنی ظرفیت فرآوری، نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی در هشت سال اخیر
06 تیر 1400 - 14:11
شناسه : 7914
9
مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هشت سال اخیر، ظرفیت فرآوری، نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی از ۳۲ میلون تن به حدود ۷۲ میلیون تن افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، چنگیز اسفندیاری درباره اقدامات شاخص وزارت جهاد کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: تا پایان سال ۱۳۹۱، تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی (فراوری، بسته بندی و نگهداری) ایجاد شده دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت جهاد کشاورزی حدود ۶۴۵۲ واحد با ظرفیت حدود ۳۲ میلیون تن جذب ماده خام کشاورزی و اشتغال ۶۱۵۰۶ نفر بوده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۶ هزار واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود ۴۰ میلیون تن جذب ماده خام و اشتغال ۱۰۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است و بیش از ۷.۴ میلیون تن واحدهای فرآوری در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد نیز در کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این مدت، ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی از طریق سردخانه‌های بالای صفر درجه از ۳۲۱ واحد به ظرفیت ۷۵۰ هزار تن به ۱۱۴۰ واحد به ظرفیت حدود ۴ میلیون تن افزایش یافته است و همچنین بیش از یک میلیون تن سردخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ در صد در کشور در حال احداث است.

اسفندیاری با اشاره به این که ظرفیت واحدهای فرآوری و بسته‌بندی انواع میوه و سبزی براساس جذب ماده خام از ۷ میلیون تن در سال ۹۱ به ۱۴ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ رسیده است، اظهار داشت: ظرفیت واحدهای خوراک دام، طیور و آبزیان نیز از ۶.۶ میلیون تن در سال ۹۱ به حدود ۱۵ میلیون تن تا پایان سال ۱۳۹۹، افزایش یافته است.

وی گفت: در هشت سال اخیر، بیش از ۱۵۰۰ واحد فرآوری، نگهداری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی بازسازی و نوسازی شده است.

اسفندیاری، تکمیل و توسعه زنجیره ها و حلقه های مرتبط به ویژه در صنعت لبنیات ،غلات، گوشت و میوه‌جات و سبزیجات را از جمله اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: ظرفیت واحدهای تولید کود آلی نیز از ۳۷۰ هزار تن در سال ۹۱ به ۱.۹ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹، سه میلیون تن ظرفیت سیلوی صنعتی ایجاد شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.