حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اقدامات کمیته توسعه فناوری‌های دانش بنیان سازمان شیلات
21 خرداد 1401 - 11:16
شناسه : 12283
3
پيرو نامگذاری سال ١٤٠١ توسط مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر "توليد؛ دانش بنيان و اشتغال آفرين" و در راستاي تحقق شعار سال و حمايت از توليد دانش بنيان، كميته توسعه فناوری‌های دانش بنيان شيلات ايران تشكيل شد و اقداماتی بر اساس همكاری‌های انجام شده با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوری و همچنين دفتر توسعه پايدار و امور فناوری وزارت جهاد كشاورزی ايران انجام گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، فعالیت این کمیته در سال گذشته با حضور در نمایشگاه تستا (تقاضای ساخت و تولید ایرانی) آغاز شد و طی تعامل با دفتر توسعۀ پایدار و نوآوری وزارت جهاد کشاورزی و معرفی نمایندۀ سازمان شیلات ایران به این دفتر و برگزاری جلسات کارگروه دفتر نوآوری با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف وزارت متبوع، کارگروه فن‌آوری با معرفی نمایندگان بخش‌ها در اسفندماه سال گذشته در سازمان شیلات تشکیل شد.
از مهمترین اقدامات این کمیته در سال گذشته می‌توان به ارسال عناوین نیازهای کاربردی سازمان بر اساس اولویت‌های بخش‌های مختلف شامل صید و صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی، برگزاری جلسه رئیس سازمان شیلات با معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و پیرو آن تشکیل کارگروه تخصصی فن‌آوری شیلات در معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری بنا به دستور معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، کمیته توسعه فناوری‌های دانش بنیان شیلات ایران در سال جاری اقدام به برگزاری وبینار تخصصی در خصوص مفاهیم کلیدی (اثبات فن آوری، کاربردی و تولیدی – تجاری) و رفع ابهام‌ها برای اعضاء کارگروه نمود و کارگروه‌های تخصصی سازمان شیلات ایران با حضور نمایندگان بخش‌های تخصصی را تشکیل داد.
ارایه دو مدل نقشه راه پیشنهادی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در راستای تعامل بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارگروه فن‌آوری سازمان شیلات ایران و همچنین تهیه و تدوین نقشه راه پیشنهادی سازمان شیلات ایران برای تعامل بین دو مجموعه یادشده، برگزاری جلسات هم اندیشی داخلی و ارایه پیشنهاد اضافه نمودن «مکانیسم اجرایی هسته پردازش نیازهای پروژه‌های دانش محور توسط سازمان شیلات ایران» به نقشه راه پیشنهادی، برگزاری بیش از ٣٠ جلسه وبینار مجازی و حضوری طی مدت ۴٠ روز با دستور کارهای مختلف در خصوص« مکانیسم اجرایی هسته پردازش نیازهای پروژه‌های دانش محور توسط سازمان شیلات ایران» ازدیگر اقدامات این کمیته می‌باشد.
گفتنی است جلسات کارگروه‌های تخصصی کمیته توسعه فناوری‌های دانش بنیان سازمان شیلات به صورت منظم و هفتگی برگزار شده و اجرای مصوبات آن در جلسات بعد مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.