حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اقدامات مؤثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی
24 آبان 1399 - 17:04
شناسه : 5062
9

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: اقدامات مؤثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دام و طیور بازار کالاهای اساسی را ساماندهی می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، محمدمهدی نهاوندی، عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران […]

ارسال توسط :
پ
پ

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: اقدامات مؤثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دام و طیور بازار کالاهای اساسی را ساماندهی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، محمدمهدی نهاوندی، عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: عدم تأمین و تخصیص ارز و صدور کد رهگیری موجب شده بود تا حجم کالاهای رسوبی در گمرکات به بیش از چهار میلیون تن برسد.

وی افزود: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرکات، و آخرین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، براساس پیشنهادات گمرک بخشنامه‌ای به گمرکات برای ترخیص کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط با تولید صادر و شرایط ترخیص این اقلام تسهیل شد.

نهاوندی ادامه داد: معضلاتی که در مسیر تأمین و تخصیص ارز بروز کرد روند ترخیص نهاده‌های دامی را برای صنایع مرغداری و دامداری با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد و موجب شد تا در نهایت نرخ این اقلام در بازار با جهش معناداری مواجه شود.

براساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (آوندا)، وی با اشاره به تسریع روند ترخیص کالا از گمرکات تصریح کرد: اقدامات مؤثر گمرک برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دام و طیور از یک‌سو بازار کالاهای اساسی را ساماندهی می‌کند و از سوی دیگر گامی در مسیر تحقق شعار امسال «جهش تولید» محسوب می‌شود.

نهاوندی با اشاره به تبعات تحریم و شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران یادآور شد: عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در تسهیل و تسریع شرایط ترخیص کالاهای اساسی نشان از درک صحیح از شرایط اقتصادی کشور و تلاش برای عبور کشور و مردم از روزهای سخت اقتصاد تحریم شده دارد.

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: اگر همراهی تمامی دستگاه‌ها در روند تأمین تا توزیع کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید ادامه داشته باشد به سهولت می‌توانیم با حفظ آرامش در بازار داخلی همچنان به گردش چرخ واحدهای تولیدی ادامه دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.