حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اقدامات مناسب برای اجرای طرح‌های آب و خاک بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰
18 اسفند 1400 - 21:59
شناسه : 10840
7
معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با وجود کمبود اعتبار، اقدامات و فعالیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آب و خاک کشور صورت گرفته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس علیمراد اکبری روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک وزارت در کرج به سفرهای استانی رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان بیشترین حجم مصوبات در بخش کشاورزی نسبت به سایر استان‌ها در نظر گرفته شد که از این میزان، بیشترین سهم مربوط به اعتبارات بخش آب و خاک است.

وی افزود: در بخش اعتبارات استانی در بحث قنوات نیز بیش از۶۰۰ میلیارد تومان برای استان خراسان رضوی مصوب شد که رقم بسیار خوبی برای این طرح است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: در سایر طرح‌های آب و خاک نیز از قبیل طرح انتقال آب با لوله و سایر طرح‌ها اعتبارات مناسبی مصوب شد که امیدواریم زمینه برای اجرای خوب و سریع پروژه‌های آب و خاک فراهم شود.

مهندس اکبری از برگزاری نشست مجمع جهانی آب از دوم تا هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سنگال خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مقرر است از معاونت آب و خاک و سازمان تحقیقات نمایندگانی در این مجمع حضور یابند.

وی گفت: در پروژه زیرساخت‌های شمال کشور کمیته‌ای مشورتی با حضور نمایندگان معاونت زراعت، باغبانی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دانشکده مهندسی آب وخاک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشکده مهندسی زراعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، دانشکده کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی گیلان، دانشکده علوم مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، مؤسسه تحقیقات برنج کشور، مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و مؤسسه خاک و آب در حال تشکیل است تا با تشریک مساعی صاحب‌نظران دانشگاهی و محققین مطالعات و برنامه‌های اجرایی تدوین شود.

برپایه این گزارش در ادامه جلسه گزارش آب مصرفی محصول پرتقال و نارنگی توسط مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ارائه و پرسش و پاسخ اعضای جلسه نیز مطرح شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.