حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
الزامات نخستین رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت کشاورزی ایران
02 مهر 1400 - 22:37
شناسه : 9180
4
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیمی مهم و تأثیرگذار با تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت کشاورزی ایران موافقت کردند.
ارسال توسط : نویسنده : مهندس محمودرضا عیسی خانی دانشجوی دوره دکتری تخصصی کشاورزی (زراعت) منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

طبق مصوبه نمایندگان، شرکت‌های مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و مادر تخصصی خدمات کشاورزی با شرکت‌های زیرمجموعه آنها شامل: شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی، به‌عنوان زیرمجموعه سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت کشاورزی ایران فعالیت می‌نمایند.

اهم فعالیت‌های این سازمان بدین شرح خواهد بود: حمایت از سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای کشاورزی، تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمومی و خصوصی بخش کشاورزی، حمایت از تشکل‌های فراگیر بخش کشاورزی، در بازاریابی داخلی و تجارت خارجی کالاهای کشاورزی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حذف واسطه‌های غیرضروری از بازار کالاهای کشاورزی، برنامه‌ریزی برای عملیاتی‌سازی و هوشمندسازی زنجیره‌های تأمین کشاورزی و تأمین مالی زنجیره تأمین، راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعات تولید و عرضه کالاهای کشاورزی.

بی‌شک این سازمان قوی‌ترین نهاد در بخش کشاورزی خواهد بود که با حضور مهم‌ترین شرکت‌های بخش کشاورزی به‌عنوان زیرمجموعه آن تشکیل می‌گردد. بدیهی است که سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت کشاورزی ایران قدرت تأثیرگذاری زیادی دارد و تمام تجارت و خرید و فروش و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی را مدیریت خواهد نمود. همچنین با توجه به این‌که این سازمان حامل جریان نقدینگی بزرگی در بخش خواهد بود، بنابراین به‌عنوان موتور محرک بخش کشاورزی عمل خواهد کرد.

با در نظر گرفتن اهمیت بسیار زیاد این سازمان در تأمین و هدایت نقدینگی و بازرگانی بخش کشاورزی، فردی که در رأس سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت کشاورزی ایران قرار می‌گیرد، می‌باید از افراد نزدیک به دکتر ساداتی‌نژاد به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی بوده و مورد اعتماد کامل وی باشد. البته آشنایی با بخش کشاورزی و فرآیندهای مختلف تجاری آن نیز از الزامات ریاست سازمان خواهد بود. همچنین شایسته است که فرد موردنظر، مجرب بوده و از متخصصین کشاورزی و قادر به انجام کارهای بزرگ و اتخاذ تصمیمات مهم باشد.

وی بایستی از نحوه توزیع قدرت بین سازمان و بخش کشاورزی و تشکل‌ها و سایر معاونت‌ها و مدیران ستادی، شناخت جامعی داشته و قادر باشد ارتباطات درون و برون وزارتخانه‌ای گسترده و مناسبی را برقرار نماید. آشنایی با سیستم‌های نوین حمل و نقل و بازاررسانی و انواع راه‌های تأمین سرمایه در بخش کشاورزی نیز از دیگر الزامات اولین رییس سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت کشاورزی ایران می‌باشد.

شایسته است که اولین رییس مهم‌ترین سازمان بخش کشاورزی، مشروعیت و مقبولیت خود را با عملکرد مناسب و از درون بخش کشاورزی کسب نماید و ضمن باور قلبی به نقش والای رسانه‌ها، قادر باشد تعامل مناسبی با رسانه‌های تخصصی و عمومی به منظور ایجاد ارتباط مؤثر با مردم و مسؤلان کشور ایجاد نماید.

 سخن آخر این که مراقبت نماییم بچه‌ای به نام رستم بوجود نیاوریم که در آینده حتی جرأت بردن اسمش را هم نداشته باشیم زیرا این سازمان در آینده منشاء بسیاری از قوانین و دستورالعمل‌های مهم در زنجیره‌های تولید و تأمین مالی بخش کشاورزی خواهد بود و مسئولیت تأمین امنیت غذایی پایدار کشور را برعهده خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.