حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
امضای تفاهم‌نامه ارتقای بهره‌وری تولیدات کشاورزی با بهره‌گیری از ظرفیت دانش بنیان‌ها
03 خرداد 1401 - 15:06
شناسه : 11935
4
امروز شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای را امضاء کرد که با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌وری را در تولیدات کشاورزی افزایش دهد.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، امروز تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر، مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل هلدینگ کوثر امضاء شد.

محمد صادق واعظی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر گفت: به دنبال این هستیم تا ضعف های زیادی که در بخش کشاورزی و دام و طیور وجود دارد با اصلاح آن‌ها بهره‌وری و درآمد کشاورزان و دامداران را افزایش دهیم و در این میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهد کرد.

وی به مواردی مانند، اصلاح و افزایش بهره‌وری نژاد مرغ آرین، افزایش ضریب تبدیل دان در مرغداری‌ها، بهبود تولید در شیلات و آبزیان اشاره کرد که می‌تواند تحولی در تولیدات کشاورزی ایجاد کند.

واعظی در این برنامه تأکید کرد: با این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌ها و خدمات پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهد شد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر افزود: علاوه بر این ما آمادگی داریم که در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه هلدینگ کشاورزی کوثر در 7 حوزه پرورش طیور گوشتی و تخمگذار، دام سبک و سنگین، آبزیان، زراعت و گلخانه فعالیت می‌کند، گفت: افزایش بهره‌وری در این حوزه‌ها به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه و افزایش درآمد تولیدکنندگان کمک خواهد کرد.

بخش کشاورزی در ورود دانش بنیان‌ها ضعف دارد

در ادمه این مراسم، رضا اسدی فرد، رئیس مرکز شرکت‌های دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: ورود دانش بنیان‌ها در حوزه‌های کشاورزی، خودرو، صنعت، نفت ضعیف است در حالی که 90 درصد اقتصاد کشور را این بخش‌ها تشکیل می‌دهد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان اگرچه در برخی حوزه‌ها مانند داروسازی ورود کرده‌اند اما بخش‌های مهم هنوز مغفول مانده است.

وی به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی هستند که توانسته‌اند قدرت ماندگاری میوه خیار را 10 روز افزایش داده‌اند و نیز طول ماندگاری مرغ را هم 2 تا سه روز بیشتر کرده‌اند که می‌تواند بازار صادراتی جدیدی را ایجاد کند.

وی به حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: قانون جهش تولید در دانش بنیان‌ها تصویب شده است که مالیات کمتری از آن‌ها دریافت می‌شود.

همچنین شرکت‌های تا سقف 300 میلیارد تومان از برگزاری مناقصه معاف هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.