حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی کشور توسط محققان بخش کشاورزی
03 شهریور 1401 - 15:41
شناسه : 13682
4
سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی کشور توسط محققان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی انجام شده است که نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌دهند.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر فریبرز عباسی در هشتاد و سومین نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک در کرج، پس از ارائه گزارش اندازه‌گیری آب آبیاری محصول آفتابگردان توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ضمن تبریک هفته دولت و نیز تشکر از همکاران موسسه و مدیران معاونت در ارائه گزارش‌ها گفت: اندازه‌گیری آب آبیاری بر روی محصول آفتابگردان آخرین محصولی است که در سلسله گزارش‌های اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: این ۳۵ محصول کشاورزی نزدیک به ۸۵ درصد تولیدات کشاورزی را تشکیل می‌دهند و گزارش‌های منتشر شده در این خصوص کاری منحصر بفرد در کشور است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها برای اولین بار در این سطح، مقیاس و این تعداد محصول انجام شده که نتایج بسیار ارزشمندی داشته است و از آن به عنوان مرجع می‌توان استفاده کرد.

دکتر عباسی با اشاره به ارزنده بودن نتایج گزارش‌های مذکور و همچنین نیاز کشور به این گزارش‌های کاربردی گفت: جمع‌بندی کامل گزارش‌های اندازه‌گیری آب آبیاری ۳۵ محصول کشاورزی ظرف چند ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به مهم بودن مبحث خاک کشاورزی نیز گفت: برای پیشبرد امور مربوط به خاک کشاورزی باید نشست‌های کارشناسی متعدد برگزار شود و بر روی این موضوع بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

در این نشست، منوچهر گرجی مشاور معاونت آب و خاک در امور خاک، به ارائه گزارش «نقش مدیریت پایدار خاک در افزایش بهره‌وری و حفظ کیفیت آب» پرداخت و به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.