حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه برای توسعه هوشمندسازی مزارع کشاورزی
27 تیر 1400 - 15:22
شناسه : 8209
6
تفاهم‌نامه سه جانبه مشترک برای پیاده‌سازی پروژه پایش هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء در مزارع کشاورزی کشور میان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، شرکت ارتباطات مبین نت و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء منعقد شد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، معاون پژوهشی و فنآوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره اهداف از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: با امضای این تفاهم‌نامه دو ساله اهدافی همچون مصرف بهینه و مؤثر از نهاده‌ها و انرژی به ویژه آب، افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌ها در مزارع هوشمند را دنبال می‌کنیم.

ارژنگ جوادی افزود: با توجه به این که بیشترین اتلاف و هدر رفت نهاده‌های کشاورزی در مزارع اتفاق می‌افتد از این رو، اولویت در فرآیند هوشمندسازی با مزارع است.

وی ادامه داد: در مزارع نمونه یا پایلوت، مراحل مختلف تولید محصولات کشاورزی مانند خاک ورزی، کاشت و برداشت از طریق فناوری‌های نوین، هوشمند می‌شود.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در عین حال اظهار داشت: در فازهای بعدی، طرح‌های پایلوت هوشمندسازی در بخش دام و طیور، شیلات و باغات اجرا خواهد شد.

وی گفت: به زودی طرح پایلوت هوشمندسازی را نیز در چند سالن پرورش طیور اجرا می‌کنیم و در این راستا چند واحد پرورش طیور شناسایی شده است.

جوادی درباره جزییات بیشتر تفاهم‌نامه اذعان داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک سه جانبه، تمام زیرساخت‌های ارتباطی، اینترنتی و دیجیتالی توسط شرکت ارتباطات مبین نت فراهم می‌شود و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز شناسایی و تعیین عرصه، تهیه اطلاعات و داده‌ها و آنالیز داده‌ها را از نظر فنی انجام می‌دهد.

وی با بیان این که همزمان با کارهای پژوهشی و اجرای طرح‌های پایلوت هوشمندسازی مزارع در نقاط مختلف کشور، کارهای ترویجی هم انجام می‌شود، گفت: ما از کشاورزان پیشرو و خبره دعوت می‌کنیم که از مزارع هوشمند بازدید کنند و از نزدیک با فواید و نتایج هوشمندسازی در بخش زراعت آشنا شوند.

جوادی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی رویکرد توسعه هوشمندسازی و فنآوری‌های نوین در بخش کشاورزی را با جدیت پیگیری می‌کند، اذعان داشت: از سال گذشته اقداماتی را به صورت پایلوت‌های فناوری در حوزه هوشمندسازی با شکل‌گیری ستاد هوشمندسازی در سطح مزارع و با همکاری شرکت مبین نت و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء آغاز کرده‌ایم و نتایج موفق این همکاری منتج به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شد.

وی از رونمایی نخستین شالیزار هوشمند برنج در آمل در روز سه شنبه این هفته خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پایلوت در یک هکتار از شالیزارهای برنج، هوشمندسازی در اراضی زراعی شمال کشور توسعه پیدا خواهد کرد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در این رویداد ملی هوشمندسازی اراضی زراعی، کشاورزان پیشرو نیز حضور خوهند داشت.

وی با بیان این که کشاورزان به هوشمندسازی علاقه زیادی نشان می‌دهند، گفت: در استان‌ها توسعه و نفوذ اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی در دشت‌های کشور دسترسی به اینترنت مهیا شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.