حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ایجاد زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله در بازارگاه
10 خرداد 1402 - 16:21
شناسه : 16969
4
زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله در بازارگاه فراهم شده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارتخانه اعلام کرد: پیشنهاد این دفتر مبنی بر ایجاد زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله به عنوان گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم به کم‌آبی و شوری در بازارگاه مورد موافقت قرار گرفته و این زیرساخت اکنون توسط معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی آماده شده است.

بنابراین گزارش، فراهم شدن زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله برای تأمین خوراک دام و طیور با هدف مصرف بهینه آب، توسعه کشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی و شوری و جایگزینی با نهاده‌های پرآب بر مانند ذرت و سویا گرفته است.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی، سورگوم به عنوان جایگزین ذرت دانه‌ای، ترتیکاله جایگزین غلات (ذرت دانه‌ای و جو) و کلزا جایگزین سویا است.

این گزارش می‌افزاید: با دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین مقرر شده یارانه مصرف به سورگوم اختصاص داده شود تا سورگوم دانه‌ای قابل رقابت با ذرت دانه‌ای شود.

برپایه این گزارش، دولت به زودی یارانه مصرف سورگوم را از محل یارانه‌های طرح مردمی‌سازی لحاظ خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.