حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بانک کشاورزی، حامی توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
29 مرداد 1401 - 11:22
شناسه : 13565
5
استفاده از عملیات مکانیزاسیون در کاشت، داشت و برداشت محصولات باعث افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی محصول می‌شود که علاوه بر افزایش درآمد برای کشاورزان باعث حفظ محیط زیست نیز می‌شود. استفاده از عملیات ماشینی باعث صرفه‌جویی در منابع آب، کود، سم و بذر مورد استفاده می‌شود و جلوی هدررفت و ضایعات محصول بر اثر برخورد به زمین و دست‌چینی را می‌گیرد.
ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی خانی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، به طور کلی می‌توان گفت مکانیزاسیون عمده‌ترین مسیر گذر از کشاورزی کاربرمحور و خودمعیشتی به سوی کشاورزی صنعتی می‌باشد زیرا مجموعه‌ای از علوم و فنون کاربردی را برای مطالعه، شناخت و بکارگیری انواع مختلف ماشین، ابزار و نیروی محرک در مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و فرآوری محصولات در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

بانک کشاورزی نیز باتوجه به اهمیت فراوان توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، همواره تسهیلات مناسبی را به این بخش اختصاص داده است. این بانک با هدف توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و تجهیز و نوسازی ماشین ها و ادوات کشاورزی، از ابتدای سال 1401 تا پایان تیرماه بالغ بر 2500 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت کرده است.

با توجه به اهمیت تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌های کشاورزی و نقش مؤثر آن در ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون جزو اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی است و در سال جاری تا پایان تیرماه جمعاً 2 هزار و 518 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید بیش از 1373 فقره ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی پرداخت کرده است.

همچنین بانک کشاورزی در اجرای سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تحقق برنامه‌های بخش کشاورزی، مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از محل منابع بانک برای پرداخت تسهیلات بدون محدودیت، با نرخ ترجیحی 15 درصد و در چارچوب مقررات با هدف تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور اختصاص داده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.