حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بانک کشاورزی و 9 دهه افتخارآفرینی
31 اردیبهشت 1402 - 16:44
شناسه : 16806
4
بانک کشاورزی همواره به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده تسهیلات و سرمایه بخش کشاورزی کشور، نقش شایان توجهی در رشد و توسعه بخش کشاورزی داشته است.
ارسال توسط : نویسنده : دکتر محمودرضا عیسی‌خانی
پ
پ

با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “مهار تورم و رشد تولید” این بانک تخصصی نیز بایستی به سهم خود برای تحقق شعار سال تلاش نموده و به وظایف خود به نحو احسن عمل کند. با توجه به شعار امسال انتظار می‌رود بانک کشاورزی، نقدینگی و منابع را به سمت افزایش تولید در بخش کشاورزی و تحکیم پایه‌های امنیت غذایی هدایت کند تا موجب ایجاد تعادل در بازار محصولات کشاورزی کشور گردد.

در سال گذشته نزدیک به دو برابر سال قبل از آن پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی انجام شده و در حوزه اعتباری و شعب بیش از یک میلیون و 50 هزار فقره تسهیلات به ارزش حدود 188 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. از این مقدار حدود 770 هزار فقره تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان است که نشان‌دهنده حمایت این بانک از بهره‌برداران و متقاضیان دریافت تسهیلات خرد است. اصلاح فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری، بهبود عملکرد شعب شهری و ارتقاء و به روزرسانی خدمات و نرم افزارهای بانکی در سال1402 در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد.

شعب بانک کشاورزی در سال 1401 با پرداخت بالغ بر 1400 هزار میلیارد ریال تسهیلات، افزون بر 200 هزار میلیارد ریال بیشتر از برنامه پرداختی کل سال 1401 به متقاضیان پرداخت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در مقایسه با سال1400، 572 هزار میلیارد ریال معادل 69 درصد رشد داشته است.

رسالت بانک کشاورزی، تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور و سیاست بانک کشاورزی، تأمین مالی بخش کشاورزی در محدوده رعایت دستورالعمل‌های مقام ناظر پولی و بانکی است؛ بنابراین با یک برنامه مشخص و مدون در مسیر دستیابی به این اهداف در حال حرکت می‌باشد.

بانک کشاورزی بی‌تردید نقش و سهم بالایی و حساسی در تقویت امنیت غذایی ایران و حفظ و تقویت زنجیره تولید کالاها و محصولات کشاورزی دارد و از این جهت ضرورت دارد تا دولت و مجلس در حمایت از این بانک و به ویژه کمک به بهبود سرمایه آن سنگ تمام بگذارند. بطور کلی می‌توان اذعان نمود که دورنمای آینده بانک کشاورزی، بسیار خوب بوده و عملکرد خوب و مؤثر این مجموعه، نویدبخش روزهای روشنی برای تداوم حمایت از تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.