حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی کشور
30 دی 1401 - 11:22
شناسه : 15510
2
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی کشور تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی در جمع مدیران ستادی سازمان شیلات ایران، ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان بخش شیلاتی کشور و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی کشور، بر اهمیت علم و دانش و نقش آن در رشد و پیشرفت کشور تأکید کرد و داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای کسب مهارت‌ها در کنار علم و دانش نوین را بسیار ضروری برشمرد.

وی اظهار داشت: ایران سرزمین وسیع و متنوع با اقلیم‌های گوناگونی است که نعمت بزرگی از سوی خداوند است باید قدر آن را بدانیم و برای حفظ و صیانت آن و بهره‌برداری بهینه از آن کوشش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و رشد و پیشرفت کشور، استفاده از تجربیات گذشته با یک نگاه تاریخی را برای ترسیم نقشه آینده و برنامه‌ریزی‌های عالمانه متذکر شد.

وی به نقش و اهمیت همت و پشتکار و پیوند آن با علم، دانش، خداباوری و اتکال به خداوند متعال تأکید کرد و این مهم را رمز موفقیت و تعالی در اجرای امور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که شما جهادگرید و می‌دانید که با تلاش و پشتکار می‌توان به نتیجه رسید، گفت: اگر این همت و تلاش با علم و دانش پیوند بخورد، کارهای بزرگی انجام و موفقیت‌های بزرگی حاصل می‌شود.

منابع انسانی مهمترین سرمایه سازمان است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: منابع انسانی، نیروی خلاق و متخصص و مقتدر که شما نمایشگر جمعی از آنها هستید، سرمایه‌های هر سازمان هستند که باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

وی به مسئولان سازمان توصیه کرد؛ اولویت دادن به منابع انسانی و حرمت نهادن به خدمات آنها را سرلوحه کارتان قرار دهید و به آنها به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمانی ارج بگذارید.

استراتژی شیلات حرکت به سمت آبزی‌پروری است

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این دیدار به بیان وضعیت تولیدات شیلاتی پرداخت و گفت: برای افزایش تولید از طریق آبزی‌پروری و منطبق با استراتژی‌های جهانی اقدمات مؤثری در سازمان شیلات آغاز شده است.

سیدحسین حسینی خاطرنشان کرد: براساس سالنامه آماری، کل تولیدات آبزیان در سال گذشته یک میلیون و ۲۵۸ هزار تن بود که ۵۵۶ هزار تن (۴۴ درصد) آبزی‌پروری و ۷۰۲ هزار تن (۵۶ درصد) صید و صیادی است که برای ۲۴۰ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: استراتژی سازمان شیلات حرکت به سمت آبزی‌پروری منطبق با مسیر جهانی است.

حسینی خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌گیری در حوزه شیلات، شورای عالی راهبری شیلات تشکیل شد و با حمایت‌هایی وزیر جهاد کشاورزی، شیلات‌کارت و بازارگاه برای فعالان حوزه شیلات ایجاد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات یارانه‌دار با بهره ۱۲ تا ۱۴ درصدی برای فعالیت‌های شیلاتی فراهم شد که تاکنون بیش از ۹۸ میلیارد تومان در قالب شیلات‌کارت پرداخت و در قالب سامانه بازارگاه نیز بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان با بانک کشاورزی عقد قرارداد شده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.