حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری اولین جلسه کارگروه ملی بیابان‌زدایی پس از گذشت ۴ سال
13 آذر 1400 - 14:42
شناسه : 10107
5
پس از گذشت ۴ سال از تشکیل کارگروه ملی بیابان‌زدایی، اولین جلسه این کارگروه به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در این وزارتخانه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، اولین نشست کارگروه ملی بیابان‌زدایی پس از ۴ سال، صبح امروز، با ریاست دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس این کارگروه، دکتر مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان وزارتخانه‌های عضو و رؤسای سازمان‌ها و اصحاب رسانه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه ملی بیابان‌زدایی، اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم و حیات تمام مردم به آن وابسته است بنابراین به یک عزم ملی برای حفاظت از آن نیاز داریم.

وی افزود: ما باید کار اجرایی کارگروه را با کمک مردم، سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان پیش ببریم.

دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به این که ۴ سال از تشکیل کارگروه می‌گذرد اما امروز اولین نشست آن برگزار شده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم باید با اهتمام، قوت و قدرت کار را پیش ببریم تا با حفظ خاک حاصلخیز، محیط زیست و منابع طبیعی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و خاک حاصلخیز یک میراث بین نسلی برای ما است و باید از آن محافظت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از هر دستگاه و وزارتخانه یک نماینده در این کارگروه حضور دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی دارد بنابراین حضور وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است.

وی افزود: سیاست ما مقابله با توسعه نیست و وزارت جهاد کشاورزی حامی توسعه با رویکرد حفظ منابع طبیعی است و باید الگوی توسعه‌ای در این کارگروه ارائه شود.

دکتر ساداتی‌نژاد تأکید کرد: کشورهای موفق توسعه را حفظ و اشتغال ایجاد کرده‌اند و برای شهروندان خود رفاه به وجود آورده‌اند بنابراین توسعه با حفظ منابع طبیعی قابل اجرا است.

رئیس کارگروه ملی بیابان‌زدایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «قضیه خاک از قضیه آب مهم‌تر است و سال‌ها طول می‌کشد که خاک حاصلخیز ایجاد شود لذا این سرمایه جایگزین ندارد» بنابراین رسالت ما، رسالت بزرگی است و این وظیفه مهم به کارگروه ملی بیابان‌زدایی سپرده شده است.

وی با بیان این که بزرگترین مدافعان آب و خاک این کشور مردم هستند، گفت: این مسئولیت باید به مردم و سازمان‌های مردم نهاد سپرده شود تا میلیون‌ها حافظ آب و خاک در کشور داشته باشیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی مدون و تأمین اعتبار از طریق دستگاه‌های مربوطه است.

دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در حفظ آب و خاک کشور، از اصحاب رسانه درخواست کرد: به این کارگروه کمک کنید تا بتوانیم منابع طبیعی و خاک حاصلخیز این کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان این که طرح‌های نمونه و موفق در زمینه بیابان‌زدایی، جنگلکاری و حفظ آب و خاک در کشور انجام شده است، تصریح کرد: این طرح‌ها باید به‌عنوان الگو در کشور موردتوجه قرار گیرند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با نگاه دولت سیزدهم کارگروه ملی بیابان‌زدایی، رسالت‌های ملی و بین‌المللی خود را با مشارکت عمومی مردم، نخبگان و حمایت رسانه‌ها به سرانجام برساند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.