حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری سومین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره ملی پژوهشی زنبور عسل در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور
11 بهمن 1401 - 21:06
شناسه : 15636
3
در آیین آغازین سومین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره ملی پژوهشی زنبور عسل ایران در روز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، دکتر خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، معاونین سازمان تحقیقات، مهندس دماوندی‌نژاد، معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، مهندس مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، دکتر مهاجر، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور و همچنین میهمانان خارجی و شماری از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین استانی و جمع کثیری از محققین، زنبورداران و بهره‌برداران حضور داشتند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در این رویداد مهم صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور میزبان محققین، مدیران و صاحب‌نظران صنعت زنبورداری کشور و همچنین جناب آقای دکتر «استفان استانگاچیو» دبیرکل فدراسیون بین‌المللی آپی‌تراپی و رئیس انجمن آپی‌تراپی کشور رومانی بود که در این نشست‌های مشترک دکتر معین، مدیرعامل صندوق در مورد طرح مشترک با شرکت کیمیدارو در حوزه تولید محصولات بهداشتی نظیر کرم و پماد بر پایه زهر زنبور عسل اشاره نمود.

در ادامه آقای دکتر عیسی‌پور، مدیر مرکز مطالعات بیوتکنولوژی شرکت صنعتی کیمیدارو، به‌عنوان مدیر تیم تحقیقاتی کرم ضد درد بر پایه زهر زنبور در ابتدا به اهمیت و کاربردهای درمانی زهر و سایر محصولات زنبور عسل که کمتر مورد توجه قرار گرفته اشاره نمود، ایشان سپس به معرفی این محصول دانش‌بنیان به حاضرین پرداختتند و توضیح دادند که این کرم در بهبود کمردرد، درد ماهیچه‌ها، دردهای عصبی، اختلالات گردش خون محیطی، آرتروز مزمن و کمک به گرم شدن عضلات قبل و در حین فعالیت‌های ورزشی مؤثر می‌باشد و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. نتایج  حاصل از این همکاری مشترک تکمیل و تهیه برگه آنالیز استاندارد زهر زنبور عسل می‌باشد. این کرم به صورت آزمایشی تولید شده و در حال طی مراحل قانونی جهت اخذ مجوزهای لازم می‌باشد.

در روز دوم این همایش دکتر معین در ابتدای سخنرانی خود از گردآورندگان این رویداد بزرگ جناب آقایان دکتر مهاجر، دکتر تاج‌آبادی، دکتر محرمی، دکتر طهماسبی و سایر اساتید تشکر و قدردانی نمود و درگزارشی به عملکرد صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در طی یکسال گذشته پرداخت.

ایشان ضمن اشاره به قرارداد تهیه و تأمین زهر زنبور عسل با شرکت کیمیدارو به منظور تولید محصول دانش‌بنیان در سال تولید، دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد که محصولی بصورت آزمایشی از این فرآورده تولید شده است که انتظار می‌رود پس از طی مراحل قانونی به بازار دارویی کشور وارد شود. این محصول بر پایه محصول زهر زنبور عسل به صورت کرم و پمادهای موضعی برای درمان ناراحتی‌های مفصلی، عضلانی و همچنین عوارض روماتیسمی قابل مصرف خواهد بود.

و در پایان ضمن اشاره به مقالات ارزنده ارایه شده در این کنگره به لزوم تجاری‌سازی نتایج علمی حاصل از این پژوهش‌ها تأکید نمود و تولید ثروت از طریق توسعه بازار این دستاوردهای علمی را لازمه توسعه پژوهش در همه عرصه‌های علمی عنوان نمود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.