حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری ششمین جلسه «هماهنگی و پایش طرح آب‌رسانی دشت سیستان»
20 مهر 1399 - 20:50
شناسه : 4536
8

ششمین جلسه «هماهنگی و پایش طرح آب‌رسانی دشت سیستان» برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، در ششمین جلسه «هماهنگی و پایش طرح آب‌رسانی دشت سیستان» مهندس عباس کشاورز، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی لازم است طرح توسعه سیستان را […]

ارسال توسط :
پ
پ

ششمین جلسه «هماهنگی و پایش طرح آب‌رسانی دشت سیستان» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایانا، در ششمین جلسه «هماهنگی و پایش طرح آب‌رسانی دشت سیستان» مهندس عباس کشاورز، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی لازم است طرح توسعه سیستان را با نظرخواهی و تلفیق همه پیشنهاد‌ها و با توجه به جمعیت کم و درآمد پایین در این بخش، تهیه کند.

وی تأکید کرد: در طرح توسعه سیستان باید بازار مصرف و کشاورزی قراردادی لحاظ شود و شیلات نیز باید از تمامی ظرفیت‌های فعلی و آینده در این منطقه استفاده کند.

تحویل آب برای کشت در ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان

مهندس علیمراد اکبری، معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرار است تا آب برای کشت پاییزه در ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان تحویل داده شود، گفت: وزارت نیرو برای تحویل به‌موقع آب به بهره‌برداران، قول مساعدت داده است.

سازمان عمرانی سیستان احیا شود

دکتر احمدعلی کیخا، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امکان احیای سازمان عمران سیستان براساس قوانین موجود وجود دارد، گفت: احیای سازمان عمران سیستان بهترین سناریو برای این منطقه است.

وی افزود: براساس آب موجود در منطقه، تقاضا برای آب شرب، محیط‌زیست، صنعت و کشاورزی وجود دارد و هماهنگی برای تقسیم و توزیع آن توسط یک سازمان باید انجام بگیرد که احیای سازمان عمران  سیستان بهترین گزینه است و دولت نیز به این موضوع تمایل دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به موقعیت دشت سیستان، یادآور شد: در بخش کشاورزی صیادان نیز باید در نظر گرفته شوند؛ دامداری و مجتمع گلخانه‌ای نیز می‌تواند برای ارتقا ارتزاق این افراد مؤثر باشد.

انتخاب مجری طرح زابل

دکتر مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب مجری طرح برای زابل، گفت: به‌زودی برای زابل مجری طرح انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: وجود مرکز بین‌المللی مدیریت جامع آبخیزداری نیز می‌تواند به پروژه سیستان کمک کند.

تشویق بخش خصوصی برای توسعه آبزی پروری در زابل

حسین‌علی عبدالحی، معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور در بخش دیگری از جلسه با ارائه گزارشی از سفر به زابل و وضعیت شیلات آن منطقه، گفت: توسعه آبزی‌پروری در کنار تحقیقات، آموزش و ترویج  برای زابل می‌تواند مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه آبزی‌پروری از اهداف شیلات است، یادآور شد: وجود دریاچه هامون سبب شده تا در این منطقه فرهنگ مصرف خوبی وجود داشته باشد؛ این موضوع می‌تواند بر روی آبزی‌پروری تأثیرگذار بوده و سبب افزایش درآمد افراد نیز شود.

عبدالحی با اشاره به منابع آبی در این منطقه، گفت: کشاورزان با ابتکار خود و با همکاری شیلات فعالیت‌هایی را در این حوزه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تکثیر ماهی در مرکز شیلاتی زهک انجام‌شده و در حال تشویق بخش خصوصی برای توسعه آن هستیم؛ همچنین گسترش پرورش ماهیان خاویاری در این منطقه در دستور کار ما قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود آبزی‌پروری با توجه به شرایط اقلیمی جایگاه مناسبی پیدا کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.