حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بهره‌وری و هوشمندسازی کشاورزی با استفاده از ترویج
21 فروردین 1401 - 9:08
شناسه : 11131
5
قائم‌مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی گفت: بهره‌وری، هوشمندسازی کشاورزی و دانش‌بنیان کردن آن بدون ترویج امکان‌پذیر نیست.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سردار محسن کاظمینی در حاشیه بازدید از معاونت آموزش و ترویج سازمان تات و در نشست با شورای مدیران مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به وجود ظرفیت مناسب در مؤسسه آموزش و ترویج، بیان داشت: بهره‌وری و هوشمندسازی کشاورزی و دانش‌بنیان کردن آن بدون ترویج امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص دانش‌بنیان کردن و هوشمندسازی کشاورزی، افزود: کشاورزی ما از جهت امنیت غذایی خیلی کار دارد و با توجه به اقلیمی که داریم انتظار می‌رود بتوانیم امنیت پایدار غذا را ایجاد کنیم و دغدغه مردم را از لحاظ دسترسی و فراوانی به آن تأمین کرده و شاهد مثبت شدن تراز کشاورزی طی ۴ سال آتی باشیم.
سردار کاظمینی با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاورزی در خصوص دانش‌بنیان کردن و هوشمندسازی در کشاورزی، گفت: امیدوارم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بتواند در این مسیر یک جهش قابل توجه داشته باشد و البته شاید این جهش حتی با تغییر ساختار ترویج به عنوان معاونت وزیر اتفاق بیفتد.
وی افزود: در ۴۰ سال گذشته توجه ویژه به امنیت غذایی نداشته ایم و باید به غذای مردم با تغییر نگاه توجه ویژه گام برداریم تا با تغییرات ارزی و اتفاقات منطقه‌ای و جهانی امنیت غذاییمان دچار چالش نشود.
قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی تصریح کرد: باید در مسیر کشاورزی از تمام ظرفیت‌های علمی و مراکز دانش‌بنیان استفاده شود و امیدواریم در پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی باشیم.
به گفته وی، وزارت جهاد کشاوری باید طی ۴ سال تلاش‌هایش را چند برابر کند و هدفمند به جلو پیش برود تا شاهد این اتفاقات باشیم.
گفتنی است؛ در حاشیه این بازدید از «استانداردهای آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای در بخش کشاورزی» و «سامانه شبکه دانش کشاورزی» رونمایی شد و توسط سردار کاظمینی به بیش از ۱۰ هزار نفر از مدیران، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی از طریق سامانه پات پیام ترویجی ارسال شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.