حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تأمین نیاز کشور به کودهای نیتراته، ازته و اوره توسط کارخانه‌های پتروشیمی داخلی
30 تیر 1401 - 14:02
شناسه : 13068
5
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمامی نیاز کشور به کودهای نیتراته، ازته و اوره توسط کارخانه‌های پتروشیمی تأمین می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس علیرضا مهاجر روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه پتروشیمی ارومیه افزود: علاوه‌بر تأمین نیاز داخلی ۵۰ درصد از مازاد تولید به سایر کشورها صادر می‌شود که در تأمین ارز نقش مطلوبی دارد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی دارای اهمیت خاصی است و با توجه به وضعیت دنیا همه تلاش ما باید در راستای تقویت و کاهش وابستگی برای امنیت غذایی کشور باشد، ادامه داد: برای افزایش تولید نیازمند نهاده هستیم و کودهای پایه شیمیایی یکی از انواع مهم نهاده‌ها در جهت افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.

مهندس مهاجر با تأکید بر ضرورت مصرف بهینه و متعادل کودها در افزایش کمی و کیفی تولید، اظهار کرد: پتروشیمی ارومیه یکی از کودهای مهم موردنیاز که سولفات آمونیوم است را تولید می‌کند و امید است بعد از تأمین نیاز کشور مابقی تولید صادر شود.

بنابر این گزارش، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به‌همراه عضو هیأت مدیره و معاون فنی و تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشور، رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی استان به آذربایجان غربی سفر کرده است که بازدید از روند تولید انواع کودهای شیمیایی موردنیاز بخش کشاورزی در مجتمع پتروشیمی ارومیه و رسیدگی به مشکلات آن مجموعه و بخش کشاورزی استان از اهداف این سفر است.

گفتنی است‎؛ مجتمع پتروشیمی ارومیه یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های کشور است که در سال ۱۳۷۰ راه‌اندازی شده است که در حال حاضر با ظرفیت بیش از ۱۸۵ هزار تن، انواع کودهای اسید سولفوریک، سولفات پتاسیم، سولفات آمونیوم و … را تولید می‌کند.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.