حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تأمین و توزیع ۷۵ درصدی کودهای کشاورزی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی
02 تیر 1400 - 11:13
شناسه : 7973
6
معاون فنی و بازرگانی خبر داد: معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ۷۵ درصد کودهای کشاورزی توسط تشکل‌ها و شرکت‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی تأمین و توزیع می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مرتضی معتمد، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۲۰ هزار تن کود توسط شبکه مرکزی تعاون روستایی تأمین و توزیع شده است، گفت: از جمله تکالیف سازمان تعاون روستایی نظارت، هدایت و حمایت شرکت‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی است و بنا بود تا در سال گذشته ۴۳۶ هزار تن کود توسط شبکه‌های تحت پوشش این سازمان تأمین و توزیع شود که ۹۵ درصد از آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی در روستاها، کارگزاران شرکت خدمات حمایتی به شمار می‌روند، افزود: هر ساله این کارگزان بیش از یک میلیون تن کود از شرکت خدماتی حمایتی خریداری و با حواله جهاد کشاورزی در بین کشاورزان توزیع می‌کنند.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: ۷۵ درصد کود کشور توسط تشکل‌ها و شرکت‌های تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی تأمین و توزیع می‌شود.

معتمد با اشاره به این که قیمت در نظر گرفته شده برای این منظور، قیمت مصوب ابلاغی دولت است، یادآور شد: در سال‌جاری نیز ماهانه ۴۴ هزار تن سهیمه خرید کود اوره برای سازمان مرکزی تعاون روستایی در نظر گرفته شده است که با حواله جهاد کشاورزی در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

معتمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یک سوم توزیع بذر گواهی شده توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام می‌شود، تصریح کرد: بذور گندم، جو، ذرت، کلزا، شبدر و یونجه از جمله این بذور گواهی شده است.

وی افزود: سالانه ۱۸۰ هزار تن بذر توسط شرکت‌های تعاونی های روستایی و تعاونی‌های تولید روستایی تحت نظارت مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تکثیر، فرآوری و توزیع می‌شود.

به گفته معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حدود ۲۲۰۰ تن انواع سم موردنیاز کشاورزان نیز توسط تشکل‌ها تحت پوشش سازمان‌های مرکزی روستایی تأمین و با نظارت سازمان حفظ نباتات کشور بین کشاورزان و بهره‌برداران توزیع می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.