حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تحقق ۹۱ درصدی پیش‌بینی تولید سبزی و صیفی و میوه‌های گلخانه‌ای
25 اسفند 1399 - 20:41
شناسه : 6683
8
۹۱ درصد پیش‌بینی تولید سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه‌ای به‌رغم شیوع کرونا تاکنون محقق شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی ضمن بیان این مطلب افزود: پیش‌بینی تولید سبزی و صیفی و میوه‌ها و کشت‌های غیر متداول همچون فیسالیس، پشن فروت و دراگون فروت در سال‌جاری به میزان ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تن بوده که از این میزان تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد تولید داشته‌ایم.

غلامرضا تقوی اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان زمان برداشت در سال‌جاری در گلخانه‌ها میزان تولید این محصولات به حدود ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار تن برسد.

وی درباره کشت محصولات جدید در واحدهای گلخانه‌ای کشور گفت: تولید انواع محصولات باغی از جمله آناناس، موز، زردچوبه و زنجبیل در گلخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

تقوی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره‌برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در گلخانه‌ها را از برنامه‌های اولویت‌دار این دفتر در بخش گلخانه‌ها برشمرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.