حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تدوین طرح تولید ۱۰ میلیون نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری
20 خرداد 1402 - 15:54
شناسه : 17045
3
طرح تولید ۱۰ میلیون اصله نهال جنگلی توسط زنان روستایی و عشایری طی نیمه دوم امسال در ۱۰ استان کشور تدوین و برای تأیید و بازبینی به دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارتخانه با بیان این مطلب گفت: این طرح با عنوان ”طرح توان‌افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری”  با هدف نقش‌آفرینی زنان در حفاظت از زمین و منابع طبیعی در راستای مشارکت آنان در کاشت یک میلیارد درخت و همچنین اشتغالزایی از سوی این دفتر تهیه شده است.

مریم طهماسبی افزود: در قالب این طرح، زنان روستایی و عشایری آموزش‌های مهارتی و تخصصی برای تولید نهال‌های جنگلی را خواهند دید، ضمن آن که نهاده‌ها و ادوات اولیه برای تولید نهال‌های جنگلی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در قالب این طرح پیش‌بینی کردیم نهال‌های تولید شده توسط زنان روستایی و عشایری توسط بخش خصوصی یا دولتی که متولی کاشت هستند، خریداری و در عرصه‌های مورد نظر کشت شود.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با مشورتی که با مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام داده‌ایم، قرار شده روی تولید گونه‌های جنگلی و بومی، مقاوم به کم‌آبی، سریع‌الرشد و سازگار با مناطق کار شود.

وی با بیان این که این طرح توان‌افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری، یکم خرداد امسال برای بازبینی و موافقت نهایی به دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح با تأیید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نیمه دوم سال آغاز می‌شود.

طهماسبی اعتبار مورد نیاز این طرح برای آموزش‌های مهارتی زنان روستایی و عشایری و تامین نهاده‌های و ادوات اولیه تولید و کاشت نهال‌های جنگلی را حدود ۱.۹ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی گفت: طرح تولید ۱۰ میلیون اصله نهال جنگلی در صورت تایید نهایی در ۱۰ استان کشور شامل آذربایجان غربی، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان، یزد و هرمزگان و گلستان اجرا می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.