حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تشدید اقدامات حفاظتی در منابع طبیعی با استفاده از ابزارهای نوین
10 مهر 1400 - 20:29
شناسه : 9303
5
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تشدید اقدامات حفاظتی در منابع طبیعی با استفاده از روش‌های نو خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان جنگل‌ها
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مسعود منصور در سیزدهمین جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ که به ارائه گزارش منابع طبیعی استان اردبیل اختصاص داشت، گفت: امروز منابع طبیعی برای پیشبرد اهداف خود با مشکلات و چالش‌های زیادی روبروست از این‌رو بکارگیری ابزارهای نوین نظیر بی‌سیم، پهباد، سامانه کنترل قاچاق چوب، سیستم مکان‌یابی خودروهای گشت و مراقبت و نصب دوربین امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی مرز مشترک استان‌های اردبیل و گیلان را در زمینه قاچاق چوب و دیگر فرآورده‌های جنگلی و مرتعی حساس و مهم خواند و از مدیران منابع طبیعی دو استان خواست با هم‌افزایی و انسجام کاری بیشتر، نظارت خود را در گلوگاه‌های حساس دو استان بیشتر کنند.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: کلیه طرح‌های منابع طبیعی باید مکان‌یابی شده و دارای طرح‌های مطالعاتی و نقشه باشد تا بتوان نتیجه آن را به مسئولان و افکار عمومی ارائه کرد.

به گفته وی، استان اردبیل در زمینه مبارزه با آفات درختان جنگلی و مرتعی، پیشگیری از حریق و ایجاد کمربند حفاظتی و همچنین پهنه‌بندی مناطق حساس به قاچاق چوب اقدامات در خور توجه‌ای داشته است که جای تشکر دارد.

منصور در ادامه به اکتشاف و بهره‌برداری معادن در منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: ما باید فعالیت‌های معدنی را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که کمترین تخریب را از خود برجای بگذارد.

وی یادآور شد: ۲۱ هزار هکتار از مناطق معدنی براساس تفاهم‌نامه انجام شده با سازمان صمت توسط معدن‌داران احیا و بازسازی شده است و این آمادگی وجود دارد که این میزان به ۵۰ هزار هکتار برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل نیز در این نشست در گزارشی به اقدامات اساسی منابع طبیعی در ۶ ماهه سال‌جاری پرداخت و گفت: منابع طبیعی با همکاری سازمان ثبت اسناد استان در زمینه کاداستر اراضی همکاری خیلی خوبی را داشته و پیشرفت خوبی را در زمینه کاداستر شاهد بوده‌ایم.

محمود قلی‌زاده، مساحت منابع طبیعی استان اردبیل را بالغ‌بر یک میلیون و ۷۸ هزار و ۱۹۳ هکتار برشمرد که یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار را مراتع و ۶۳ هزار و ۱۹۳ هکتار را جنگل تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از این میزان مساحت ۲۸۵ هزار هکتار از عرصه‌های ملی برای انجام کاداستر باقی مانده که تا پایان آذر ماه کار کاداستر استان اردبیل پایان می‌پذیرد.

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل در ادامه گزارش خود از ارجاع ۴۲۵ فقره پرونده به کمیسیون رفع تداخلات خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده ۲۱۸ مورد آن در سطح ۷۲۱ هکتار تعیین تکلیف شده و مابقی در حال رسیدگی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.