حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تشریح جزییات فروش اینترنتی کالاهای اساسی
07 آذر 1400 - 12:51
شناسه : 10054
9
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مطرح کرد: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطر نشان کرد: اگرچه ممکن است توزیع اینترنتی شامل همه مردم نباشد اما از آنجایی که سزای گران‌فروش نخریدن است این شیوه فروش باعث خواهد شد بازار آرامش را به خود ببیند.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر اسماعیل قادری‌فر، در پاسخ به این پرسش که دکتر ساداتی‌نژاد اعلام کردند که در هفته جاری شکر و برنج به‌صورت هوشمند توزیع خواهد شد این در حالیست که در هفته‌های گذشته خبر توزیع هوشمند مرغ و تخم‌مرغ اعلام شد آیا زیرساخت‌های توزیع این نوع فروش در سازمان تعاون روستایی فراهم شده است؟ گفت: زیرساخت‌های مناسب اعم از سرور مجازی، سامانه‌های پشتیبانی و انبارهای نگهداری کالا فراهم شده است تا مردم با آسایش خاطر نیاز خود را سفارش دهند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مدل سفارش هوشمند و تحویل‌ مویرگی درب منازل نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های حجیم حمل ونقلی است از این‌رو از همه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین درخواست کردیم که به میدان بیایند و دراین مسیر ما را یاری دهند. خوشبختانه از این طرح استقبال خوبی شده است و تعداد قابل توجهی از استارتاپ‌ها به ما پیوستند.
وی با اشاره به ورود اصناف محلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اجرای این طرح، گفت: توزیع اقلام به صورت B۲B تحت یک شبکه هوشمند صورت خواهد گرفت تا بتوانیم از ظرفیت‌های فیزیکی اصناف نیز بهره بگیریم.
دکتر قادری‌فر در پاسخ به این پرسش که امکان بهره‌گیری از توزیع هوشمند برای بسیاری از مردم ناتوان وجود ندارد آیا برای استفاده آنها چاره‌ای اندیشیده‌اید، خاطر نشان کرد: برای عزیزانی که امکان خرید اینترنتی برای آنها فراهم نیست شرایطی را مهیا کردیم که آنها بتوانند نیازهای خود را با قیمت مصوب در فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های سطح شهر تهیه کنند.
این مقام مسئول در تشریح هدف از اجرای این طرح، گفت: درحال حاضر کشور با مشکل کمبود کالا مواجه نیست کالا به وفور در بازار موجود است به‌خصوص محصولات کشاورزی و مواد غذایی و ۲۱ قلم کالای اساسی سبد خانوارها. اما این کالاها و خدمات به‌دلیل عدم نظارت هوشمند و واسطه‌گری‌ها با قیمت مناسب به دست مردم نمی‌رسد.
وی با اعلام قیمت مصوب مرغ و تخم‌مرغ، گفت: قیمت تخم مرغ شانه‌ای ۴۳ هزار تومان است و مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان و قیمت مرغ گرم ۳۱ هزار تومان است.
این مقام مسئول ادامه داد: نظارت باید به‌صورت هوشمند دنبال شود تا دسترسی مردم به کالاهای ضروری با قیمت مصوب آسان‌تر شود. اگرچه ممکن است توزیع اینترنتی شامل همه مردم نباشد اما از آنجایی که سزای گران‌فروش نخریدن است این شیوه فروش باعث خواهد شد بازار آرامش را به خود ببیند.
دکتر قادری‌فر در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون قیمت مصوب تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها کمتر از نرخ مصوب است آیا در قیمت‌گذاری مواد غذایی این تغییرات جدید قیمتی لحاظ می‌شود؟ خاطر نشان کرد: قیمت مواد غذایی که به‌دست مردم می‌رسد قیمت مصوبی است که به‌صورت روزانه در پایگاه اطلاع‌رسانی جهاد کشاورزی منتشر می‎‌شود. این قیمت‌گذاری براساس مصوبات تنظیم بازار، قرارگاه امنیت غذایی و با نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ارائه و به روزرسانی می‌شود.
وی در پایان در تشریح کارویژه قرارگاه امنیت غذایی، خاطر نشان کرد: فرمانده قرارگاه امنیت غذایی سردار کاظمینی هر روز صبح ساعت ۶ صبح با حضور وزیر؛ جلسه برگزار می‌کند تا بتوانیم بحث نظارت را با کمک سیاست‌گذاری درستی که در این قرارگاه تنظیم می‌شود اجرا کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.