حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تقویت صادرات محصولات کشاورزی در سایه بهره‌مندی از فناوری‌ هسته‌ای
18 خرداد 1402 - 12:09
شناسه : 17020
3
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای با رعایت استانداردهای دنیا و داشتن برچسب پرتودهی، صادرات محصولات کشاورزی را تقویت می‌کند.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی و پزشکی که عصر روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه در این سازمان برگزار شد، با بیان این که سلامت جامعه و امنیت غذایی جزو اولویت‌های مهم ما در سازمان انرژی اتمی ایران است، افزود: دستاوردهای جدید که امروز رونمایی شد، حاصل همین تفکر و رویکرد و در جهت تامین امنیت غذایی کشور است و امروز توانستیم به وعده‌‌ای که داده بودیم جامعه عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به نیاز حوزه کشاورزی به سامانه‌ها و دستگاه‌های مختلف و متنوع بر پایه فناوری هسته‌ای بیان کرد: در زمینه نیازهای حوزه کشاورزی، مطالعات مشارکتی با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و در این مسیر قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور شناسایی شدند.
اسلامی ادامه داد: براین اساس و بر پایه نیازسنجی‌های انجام گرفته، تجهیزات و سامانه‌های طراحی و تولید شده در سازمان انرژی اتمی توسط بخش خصوصی به‌کارگیری خواهند شد.
معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه کار ترویجی و فرهنگی استفاده از فناوری هسته‌ای یک کسب و کار نیست، تصریح کرد: در این زمینه نیاز به کار تحقیقاتی توسط وزارت جهاد کشاورزی است تا همواره قبل و بعد فرایند پرتودهی از محصولات تحلیلی داشته باشند و براساس نیاز آن‌ها پرتودهی انجام گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد؛ هیچ آفتی در محصولات کشاورزی و غذایی باقی نماند و ظرفیت ماندگاری افزایش پیدا کند، زیرا اینکه گفته می‌شود در ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی، ۳۰ درصد ضایعات داریم که حدود ۴۰ میلیون تن است، حجم بالایی را تشکیل می‌دهد.
اسلامی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این فناوری جدا از تاثیر و نقش در اقتصاد ملی، از اسراف و ضایعات جلوگیری کرده و به معیشت خانواده، تولید کننده و همه کسانی که در این عرصه کار می‌کنند، کمک خواهد کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران کرد: این مساله به‌ویژه در بخش استانداردهای دنیا در بحث پرتودهی بسیار مهم است و داشتن برچسب پرتودهی از الزامات کشورهای پیشرفته به شمار می‌آید، اتفاقی که بدون شک شرایط را برای تقویت صادرات محصولات کشاورزی ما فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در عرض یک سال گذشته توانستیم فرآیند تبدیل ایده به محصول را به مدت زمان سه تا چهار ماه کاهش دهیم، گفت: دستاورد امروز حاصل تلاش جوانان صنعت هسته‌ای کشور است و به وجود همه این عزیزان افتخار می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.