حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تنظیم بازار به دنبال افزایش دوباره نرخ شیر خام
01 تیر 1400 - 14:38
شناسه : 7854
5
رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت شیرخام توسط کارگروهی در وزارت جهاد کشاورزی ۶۴۰۰ تومان تعیین و برای تصویب به کارگروه تنظیم بازار ارسال شد؛ این نرخ شیرخام در مقایسه با سال قبل ۴۷ درصد افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

 به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار در جلسه اخیر خود موافقت کرد که قیمت شیر خام در کارگروه در وزارت جهاد کشاورزی با حضور تشکل‌های مرتبط تعیین شود.

وی افزود:بر این اساس در وزارت جهاد کشاورزی با جلسه‌ای با حضور دامداران موافقت شد که نرخ  هرکیوگرم شیرخام با چربی 3.2 درصد 6400 تومان تعیین شد و برای هر یک دهم درصد افزایش چربی یا کاهش چربی 80 تومان تشویقی و جریمه تعیین شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: بر این اساس  گیلان پور معاون وزیر جهاد کشاورزی نامه ای به قبادی معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد و نرخ پیشنهادی خود را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پیش از این قرار شده بود که هر تصمیمی که کارگروه وزارت جهاد کشاورزی تعیین کند ملاک عمل کارگروه تنظیم بازار قرار گیرد و حال باید منتظر تصویب این نرخ در کارگروه تنظیم بازار قرار گیرد.

مقدسی یادآور شد که با توجه با افزایش نرخ شیر خام  قیمت لبنیات نیز متناسب با نرخ شیرخام تغییر می‌کند.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت شیرخام گفت: ناچار به افزایش قیمت شیر خام هستیم زیرا نرخ هزینه‌های تولید در مقایسه با سال قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است که ادامه با این شرایط برای دامداران امکان پذیر نبود.

مقدسی همچنین گفت که نرخ جدید شیرخام با احتساب نرخ  جدید سبوس که آزاد شده است محاسبه شده است ؛ در حال حاضر هر کیلوگرم سبوس در بازار آزاد حدود 3700 تومان محاسبه شده است.

بنابراین گزارش در ابتدای آذر ماه سال گذشته کارگروه تنظیم بازار نرخ شیر خام را از 4 هزار و 100 تومان به 4 هزار و 500 تومان افزایش داده بود و اکنون نیز بر اساس اعلام دامداران 47 درصد در حال افزایش است. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.