حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تنظیم قیمت بازار در گرو هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی
31 فروردین 1401 - 7:26
شناسه : 11295
7
وزیر جهاد کشاورزی در نشست بررسی نظام توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی اعلام کرد: به همت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نشست هم‌اندیشی بررسی نظام توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی با حضور دکتر ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر قادری‌فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سردار کاظمینی، قائم‌مقام وزیر در امنيت غذايي و نمایندگان شرکت‌های استارتاپی فعال در حوزه توزیع هوشمند اقلام غذایی و محصولات کشاورزی به منظور بررسی راهکارهای مناسب برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی در سالن جلسات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در این نشست گفت: دولت سیزدهم زنجیره تولید محصولات کشاورزی را از مزرعه تا سفره در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرارداده که یکی از مهمترین اقدامات در این دولت بوده است. پیش از این وزارت جهاد کشاورزی در بازار توزیع فعال نبود در صورتی که در تمام کشورهایی که کشاورزی پویا دارند کل زنجیره غذایی از تولید تحت کنترل و نظارت نهادهای متولی کشاورزی است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم هوشمندسازی توزیع اقلام غذایی و محصولات کشاورزی سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی بود و در راستای مدیریت و ساماندهی بازار کالاهای اساسی تمام ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شده و شاهد بودیم که با وجود زمان کم و امکانات محدود با اتخاذ این سیاست شاهد آرامش بیشتری در بازار و تلاطمات قیمتی کمتری به‌ویژه در بازار اقلام اساسی درشب عید بودیم. و البته باید برای شرایط بهتر و پایدارتر تلاش کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رویکرد این وزارتخانه به سیاست توزیع هوشمند محصولات کشاورزی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی نیاز دارد و بازار بدون هوشمندسازی و استفاده از پلتفرم‌های توزیع آنلاین کالا به آرامش نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: از تمام پلتفرم‌های توزیع آنلاین محصولات کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی برای مشارکت و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی دعوت می‌کنیم.

دکتر ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: سال 1401، سال پرباری در توزیع هوشمند اقلام اساسی باشد و مردم محصولات را بدون دغدغه، با حذف دلال و با قیمت مناسب دریافت کنند.
‍ ‍
همچنین در این نشست دکتر قادری‌فر، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کشور ضمن خوشامد به حاضران و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرخیر و برکت رمضان گفت: یکی از سیاست‌های مهم سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در راستای برقراری امنیت غذایی در کنار تولید، موضوع توزیع هوشمند است تا با استفاده از ابزارهای نوین، کسب و کارهای نو و استارت‌آپ‌ها، خدماتی در زنجیره نهایی توزیع با هدف کنترل بازار مصرف به نفع مردم انجام دهیم.

وی افزود: امروز میزبان نمایندگان استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌های هوشمندی هستیم که در حوزه توزیع هوشمند اقلام غذایی و محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند و در حوزه زیست بوم فناوری نام‌های شناخته شده‌ای هستند. نقشه پیش روی ما هوشمندسازی از پیش تولید تا توزیع محصولات کشاورزی و رساندن آن به دست مصرف‌کنندگان است.

دکتر قادری‌فر خاطرنشان کرد: لجستیک هوشمند ظرفیت مغفولی است که در کشور استفاده نمی‌شود. سرعت پایین حمل و نقل محصولات کشاورزی در بلندمدت سبب افزایش هزینه‌های انبارش و افت کیفیت محصولات می‌شود و در جهت رفع این نقیصه تصمیم داریم با پلتفرم‌های هوشمند فعال در این زمینه همکاری نزدیکتری داشته باشیم.

از آنجا که کمبود زیرساخت‌های لازم چون بارانداز یکی از دغدغه‌های کنشگران حوزه استارت‌آپ‌ها است و با توجه به لزوم وجود پایانه‌ای هوشمند برای تبادلات محصولات کشاورزی تصمیم به راه‌اندازی بارانداز ملی هوشمند گرفتیم و در این راستا بارانداز بزرگی واقع در امین‌آباد از سوم خرداد افتتاح و تحت نظارت شرکت «مباشران تجارت هوشمند امین» بدون هیچگونه محدودیتی در خدمت تمامی استارت‌آپ‌های فعال در حوزه محصولات کشاورزی خواهد بود.

همچنین در این نشست مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های توزیع، نظرات و پیشنهادات خود در زمینه هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی را ارائه دادند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.