حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توانمندسازی تشکل‌های کشاورزی مهمترین سیاست سازمان تعاون روستایی
16 آبان 1401 - 14:14
شناسه : 14685
4
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: توانمندسازی تشکل‌های کشاورزی مهمترین سیاست سازمان است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس محمدعلی نیکبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان تعاون روستایی، اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و نهاد مردمی رسالت که با هدف فراهم کردن شرایط برای ورود اعضای اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و همچنین کارکنان این سازمان جهت بهره‌مندی آنها از خدمات اعتباری و فنی این نهاد، برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که تامین منابع مالی برای اعضای تشکل‌ها چالش سازمان است و تأمین مالی توسط سیستم بانکی رسالت می‌تواند تا حدی این چالش را پوشش داده و زمینه‌های توسعه کسب و کار را برای آنها فراهم آورد؛ امید است از طریق تعاملات و تسهیلگری دبیرخانه نهاد مردمی رسالت امکان آن فراهم شود تا تشکل‌ها در این حوزه ورود کنند و با توجه به گستره امور بازرگانی شبکه تشکل‌ها و اتحادیه‌ها این برقراری تعامل می‌تواند سازنده واقع شود.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه تعاونی‌ها، اتحادیه‌های شهرستانی، استانی و ملی، شرکت‌های سهامی زراعی، نظام‌های صنفی کشاورزی، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین کارکنان سازمان و مجموعه‌های تابعه آن، جهت عضویت در کانون‌های همیاری اجتماعی اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سازمان، مجموعه‌های تابعه و تشکل‌های تحت پوشش با هماهنگی و همکاری نهاد مردمی رسالت نسبت به تشکیل کانون‌های همیاری اجتماعی اقدام و اعضای کانون‌های همیاری اجتماعی را جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک رسالت که یکی از زیرمجموعه‌های شبکه توسعه اجتماعی رسالت است، معرفی می‌کنند.

به گفته وی، اعطای وام بر اساس ۲۰ درصد میانگین سپرده در ماه، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر عضو (عضو سازمان حامی) بوده و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی طبق ضوابط این بانک، با سقف بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه و کارمزد ۲ درصد می‌باشد.

مدیرعامل و راهبر شبکه توسعه اجتماعی رسالت نیز در این نشست گفت: اولین هسته ساختاری شبکه، کانون‌های همیاری اجتماعی نام دارد که در بستر فعالیت این شبکه، چندین هزار “کانون همیاری اجتماعی” ایجاد شده است. این کانون‌ها را راهنماها، همیارها، رهیارها و در نهایت راهبر شبکه هدایت می‌کنند.

حسین‌زاده با بیان این که ارائه تسهیلات در شبکه به شکل شرعی، ارزان و آسان است، تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شبکه تشکل‌های تحت پوشش آن به عنوان سازمان حامی در جهت ایجاد کانون‌های همیاری اجتماعی همکاری خواهند داشت و اعضای آن‌ها به عنوان جامعه هدف، خدمات مورد نیاز را بر اساس الگوی توسعه اجتماعی رسالت دریافت می‌دارند.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و نهاد مردمی رسالت با هدف فراهم کردن شرایط برای ورود اعضای اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و همچنین کارکنان این سازمان جهت بهره‌مندی آن‌ها از خدمات اعتباری و فنی این نهاد، روز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور مهندس نیکبخت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین‌زاده، مدیرعامل و راهبر دبیرخانه نهاد مردمی رسالت، مهندس رجبی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، نامنی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدی، معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری، عدل‌طلب مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مصباح مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان، خردمند و عطایی رهیاران نهاد مردمی رسالت و دشتی،‌ مدیر تعاون روستایی استان یزد امضا شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.