حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توجه به بازاررسانی بدون واسطه محصولات شیلاتی
28 دی 1401 - 12:49
شناسه : 15498
3
رییس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به رسالت مشترک سازمان شیلات و شبکه سلامت و نقش موثری که آبزیان در سلامت جامعه دارند، لازم است در این زمینه بیشتر برنامه‌سازی و تبلیغات صورت گیرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدحسین حسینی در نشست با مدیران شبکه سلامت سازمان صدا و سیما بیان کرد: با توجه به دغدغه‌ای که شبکه سلامت قبل از برنامه‌سازی بر سلامت و تغذیه جامعه دارد، ایجاب می‌کند همکاری‌های این سازمان و شبکه بیش از پیش باشد.

وی افزود: تولید آبزیان با توجه به مباحث مربوط به منطبق بودن تولید غذا و اثرات گلخانه‌ای بسیار مهم است زیرا برای تولید یک کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود در حالی که برای تولید یک کیلوگرم پروتئین آبزیان ۴۰۰ تا ۹۰۰ لیتر آب نیاز است که این ارقام مصداق بارز “از آب کره گرفتن” است.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: تولید آبزیان این قابلیت را دارد که از آب‌های شیرین، شور، لب‌شور و زمین‌های لم‌یزرع با توجه به تنوع گونه‌ای و تطبیق اقلیم بهره ببریم و علاوه بر آن برای آن که در آینده به اقتدار غذایی برسیم باید آبزی‌پروری را توسعه دهیم.

وی تأکید کرد: با توجه به توصیه پزشکان به مصرف دوبار در هفته آبزیان، لازم است در بخش مصرف و بازار اقدامات اساسی انجام شود.

رییس سازمان شیلات ایران بر معرفی صنعت آبزی‌پروری و محصولات شیلاتی از طریق رسانه تأکید کرد.

وی ادامه داد: در ترویج مصرف آبزیان، قیمت، یکی از عوامل اصلی است، بنابراین در مرحله اول لازم است ارزان‌سازی محصول را تا جایی که قیمت واقعی باشد مد نظر قرار دهیم.

رییس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح باید در کنار تنوع گونه‌ای و تنوع محصولات اتفاق بیفتد و بازاررسانی بدون واسطه نیز در نظر گرفته شود تا به قیمت حداقلی از مزرعه تا سفره برسیم.

به گفته وی، برنامه‌سازی برای برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان که در استان‌ها برپاست، برپایی مسابقات، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های خانواده‌محور می‌تواند به عنوان یک کار مشترک دنبال شود.

حسینی به شعار هر خانواده یک آکواریوم اشاره کرد و ادامه داد: برای حفظ سلامت روان جامعه، امکان استفاده از ماهیان زینتی با هر توان مالی وجود دارد اما این مقوله نیاز به فرهنگ‌سازی و معرفی دارد.

وی افزود: معرفی نهاده‌ها و ایمنی غذا در کنار امنیت غذایی و ورود تکنولوژی‌های مدرن می‌تواند به تولید محصولات شیلاتی ارزان منجر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان پیشنهاد داد؛ بخش روابط عمومی و حوزه تبلیغات باید در حوزه آبزی مصرفی فعال‌تر و پویاتر عمل کند.

اجرای شش برنامه راهبردی برای افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی خانوار

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات نیز در این نشست گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه، افزایش مصرف سرانه آبزیان در سبد خانوار باید از ۸ به ۱۱ گرم برسد و مقدار سرانه نیز باید از ۱۳/۸ به ۲۰ کیلوگرم افزایش یابد.

عباس مختاری افزود: برای رسیدن به عدد ۶۴۰ هزار تن تولید در برنامه تحولی لازم است که بازارسازی انجام شود که این امر به راهبردهای مختلف نیاز دارد.

وی ادامه داد: شش برنامه راهبردی برای افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی خانوار تدوین شده است که در بخش ترویج فرهنگ آبزی‌مصرفی، رسانه‌های جمعی و ملی به عنوان بازوان اصلی می‌توانند در این زمینه یاریگر شیلات باشند.

مختاری با اشاره به انواع قالب‌های برنامه‌سازی تاکید کرد: ساخت برنامه‌های گفتگومحور، خلق شخصیت‌های کارتونی همراه با معرفی تولیدات دانش‌بنیان جدید شیلاتی و غذاهای سریع سلامت در حوزه آبزیان به همکاری‌های بلندمدت نیاز دارد.

وی همچنین گفت: افزایش رویدادهای ملی چون نمایشگاه‌ها، فستیوال‌های شاد که در دنیا سابقه‌ای بیش از پنج دهه دارد، همکاری‌های رسانه‌ای چون شبکه سلامت را می‌طلبد.

مختاری در ادامه به طرح پایلوتی که در استان قم برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: برای توسعه تولید و مصرف آبزیان با شبکه تلویزیونی استان قم و متخصصان، برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.