حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توجه ویژه بانک کشاورزی به توسعه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در بخش کشاورزی
26 شهریور 1401 - 19:39
شناسه : 14161
7
بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش اقتصادی کشورهای در حال رشد است زیرا رسالت تولید و تهیه مواد غذایی کشور و اندوختن بخش بزرگی از ذخایر ارزی کشور به‌عهده این بخش می‌باشد.
ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی‌خانی منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

در فرآیند تأمین اعتبار بخش کشاورزی در ایران، بانک کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد و اعتبارات بانک کشاورزی در کوتاه‌مدت بر اشتغال و در درازمدت بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور تأثیر مثبت دارد. بنابراین می‌توان با به‌کارگیری نظام اعتباری مناسب و توجه به کشاورزی دانش‌بنیان به‌عنوان کلید توسعه پایدار بخش کشاورزی، باعث ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی شد.

این در حالی است که در عمل نیز بانک کشاورزی در ۵ ماهه نخست سال‌جاری با پرداخت 61 همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات برای حمایت تخصصی از بخش کشاورزی و رشد بیش از 2 برابری آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته؛ حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین، ماشین‌آلات روزآمد و روش‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات کشاورزی را در اولویت‌های اعتباری خود مدنظر قرار داده است.
به‌طورکلی می‌توان گفت که امنیت غذایی کشور بیشتر وابسته به تولید محصولات اساسی و استراتژیک مانند گندم، برنج، چغندرقند، نیشکر، پنبه، دانه‌های روغنی و … است. ازاین‌رو تولید کافی این محصولات در داخل کشور، شرط اصلی تأمین امنیت غذایی پایدار در کشور می‌باشد. بانک کشاورزی نیز به منظور تأمین امنیت غذایی پایدار کشور؛ هرساله تسهیلات مناسب و قابل ‌توجهی را برای حمایت از تولید این محصولات به کشاورزان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی پرداخت می‌نماید.
مطابق اعلام رییس هیأت مدیره بانک کشاورزی، رشد ۷۰ درصدی حمایت مالی بانک کشاورزی از احداث، تکمیل و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در 5 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به سال گذشته و پرداخت بالغ‌بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون از ابتدای سال 1401 تاکنون، تنها بخش کوچکی از اثرگذاری این بانک در مصرف بهینه منابع آب، خاک، انرژی، مدیریت شرایط اقلیمی، ترویج استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های روز دنیا با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.
همچنین در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان “سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” بانک کشاورزی با برگزاری استارتاپ‌ها و فین‌تک‌های مرتبط با بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کوشد تا با حمایت از تولید دانش‌بنیان و توسعه اقتصادی پژوهش‌محور در کشور، نقش خود را در رشد و توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی فعالان بخش کشاورزی، توجه به نیازهای حال و آینده و تأمین امنیت غذایی کشور به نحو احسن ایفا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.