حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان
11 آبان 1401 - 12:12
شناسه : 14639
1
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، بر توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حسین مهدی‌دوست در وبینار تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی که با حضور مدیران شرکت مادر تخصصی و مدیران عامل و نمایندگان صندوق‌های ملی و استانی برگزار شد، با اشاره به این که باید با توجه به مقتضیات زمانی، نوع نگاه به وظایف صندوق‌ها، ساماندهی و تخصیص منابع تغییر یابد، گفت: محوری‌ترین مأموریت صندوق‌ها توسعه کیفی و کمی سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های حمایتی دولت باید توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر تمامی بخش‌های کشاورزی از طریق شرکت‌های دانش بنیان مد نظر قرار بگیرد.

مهدی‌دوست، ساماندهی تخصیص بهینه منابع صندوق‌ها؛ اصلاح مدل تخصیص منابع دولتی؛ هم‌افزایی درون‌بخشی و برون‌بخشی؛ ساماندهی و تقویت زنجیره‌های ارزش بخش کشاورزی؛ توسعه بخش کشاورزی از طریق همکاری با شرکت‌های داتش‌بنیان و R and D؛ تنوع‌بخشی به فعالیت‌های صندوق‌ها که در حال حاضر عمدتا ارائه تسهیلات است؛ انجام امور بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی اعضای صندوق‌ها؛ مشارکت در بازار سرمایه و بورس؛ و استفاده از مزیت‌های نسبی صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی، ۹ رویکرد برای توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

وی تأکید کرد: باید نگاه مسوولان وزارتخانه به شرکت مادر تخصصی و صندوق‌ها تغییر یابد و عملکرد صندوق‌ها جزو فعالیت‌های مورد مثال مسئولان قرار گیرد.

در این نشست، قربان میربگ مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره‌وری نیز خلاصه‌ای از وضعیت حال حاضر صندوق‌ها ارائه کرد.

در ادامه تعدادی از مدیران عامل صندوق‌های استان، نمایندگان دولت در این صندوق‌ها و اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی به دیدگاه‌های خود در خصوص بازنگری فعالیت‌های صندوق‌ها و پیشنهادات رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی پرداختند.

گفتنی است؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی، از اعضای جلسه خواستند تا پیشنهادات خود را به صورت مکتوب تا ۲۰ آبان ماه به شرکت مادر تخصصی ارسال کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.