حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تولید بیش از ۹۱ درصد واکسن‌های دامی در کشور
15 اردیبهشت 1402 - 12:06
شناسه : 16607
4
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت تولید واکسن در کشور تأکید کرد و گفت: حدود ۶۰۰ میلیون دز واکسن دامی در کشور مورد نیاز است که در حدود ۵۵۰ میلیون دز یعنی بیش از ۹۱ درصد آن در کشور تولید می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از خط تولید واکسن‌های تب برفکی و لمپی‌اسکین شرکت دانش‌بنیان “ویرا واکسن شایا” ضمن ابراز خرسندی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینانی که برای توسعه کشور و افزایش نفوذ دانش‌بنیان در بخش کشاورزی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی براساس سیاست‌های خود در حوزه کشاورزی و برای رشد تولید به جهت فرمایش مقام معظم رهبری در سال مزین به شعار مهار تورم و رشد تولید”، در همه ارکان تولید نقش حمایتی را برعهده دارد تا این شعار را در بخش کشاورزی عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه شعار امسال کاملا هوشمندانه انتخاب شده است، افزود: این شعار به عنوان نقشه راه است تا با افزایش تولید، تورم را مهار کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید واکسن در کشور، گفت: سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دز واکسن دامی در کشور نیاز داریم که در حدود ۵۵۰ میلیون دز در کشورمان تولید می شود.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰ میلیون دز واکسن دامی به جهات مختلف از جمله به صرفه نبودن از نظر اقتصادی، وارد می‌شود اما در این زمینه تقاضا داریم که ۹ درصد واکسن دامی وارداتی نیز در کشور تولید شود، زیرا باید در این واکسن‌ها نیز خودکفا شویم.

آقامیری با تاکید بر کیفیت واکسن‌های دامی تولیدی در کشور، افزود: کیفیت این محصولات هیچ‌گونه تفاوتی با واکسن‌های خارجی نداشته، ندارد و نخواهد داشت زیرا دانش آنها یکی است و چه بسا اثربخشی برخی از واکسن‌های تولیدی در کشورمان نیز از وارداتی آن بیشتر باشد.

وی درباره تولید واکسن‌های طیور در کشور گفت: نیاز کشور به واکسن طیور در طول یک سال حدود ۱۰.۵ میلیارد دز است که ۲۵ درصد آن معادل ۳.۵ میلیارد دز در کشور تولید می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاوری، ۷۵ درصد واکسن طیور مورد نیاز کشور وارداتی است، البته جهت‌گیری مثبت با حمایت‌های لازم صورت گرفته است و درصدد واردات کمتر هستیم.

وی ادامه داد: از تولید حمایت می‌کنیم به خصوص این که تولید در بخش خصوصی باشد، اعتقاد داریم این حمایت باید انجام شود تا تولید در بخش خصوصی رونق گیرد.

آقامیری بر توسعه سهم تعاون در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: در قانون به بخش تعاون اشاره شده و در این راستا در برنامه پنجم و ششم توسعه سهم اقتصادی ۲۵ درصدی برای بخش تعاون در نظر گرفته شده که متاسفانه به آن نرسیده‌ایم و باید تلاش کنیم تا این مهم محقق شود.

وی بر فعال کردن بخش تعاون در همه حوزه‌های کشاورزی تاکید کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا شرکت‌های تعاونی را فعال کند، در این راستا برنامه‌ریزی تولید و تنظیم گوشت مرغ را به تعاونی‌ها و اتحادیه سپرده است و خود نقش سیاستگذاری و نظارت را بر عهده دارد.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی بر حمایت از بخش‌های مختلف تولید بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که محصولی در داخل کشور تولید شود و کفاف نیاز کشور را دهد، اجازه واردات نخواهیم داد و برای این منظور مشکلات و نقص‌های تولید را رفع می‌کنیم.

وی بر حمایت دولت و وزارت جهادکشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در این راستا از شرکت دانش‌بنیان به صورت نمونه پیش‌خریدهای واکسن تب برفکی و لمپی‌اسکین انجام شده تا حمایت‌های لازم برای تولید در زمینه واکسن انجام گیرد.

گفتنی است؛ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه بعد از رونمایی از خط تولید واکسن‌های تب برفکی و لمپی‌اسکین شرکت دانش‌بنیان “ویرا واکسن شایا”، از گاوداری آقای رضایی در نظرآباد بازدید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.