حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
جهاد ترویج، گام نخست احیای جهاد سازندگی در بخش کشاورزی
19 اردیبهشت 1401 - 19:39
شناسه : 11571
7
فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: در جهاد تبیین با مرکز روابط عمومی و در بحث ترویج و ایجاد شبکه مروجین، با مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی همراه و هم گام هستیم.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، نشست مشترک مؤسسه آموزش و ترویج، مرکز روابط عمومی و مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی به منظور هماهنگی و هم‌افزایی در بحث جهاد تبیین و احیای جهاد سازندگی در بخش کشاورزی صبح امروز در مرکز فرماندهی بسیج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

مهرداد پاکار، فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه با بیان برنامه جامع و کامل مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای هر برنامه‌ای با معاونت‌ها و مجموعه‌های مختلف وزارتخانه هم‌افزا می‌شویم.

پاکار، با اشاره به اینکه هماهنگی مقدمه هم‌افزایی است، تصریح کرد: نمونه‌ای از هماهنگی و هم‌افزایی روابط عمومی، مؤسسه آموزش و ترویج و بسیج در برگزاری مراسم روز قدس تبلور یافت.

فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی با تحسین روحیه جهادی در بخش‌های مختلف وزارتخانه افزود: جهاد سازندگی در بخش کشاورزی با قوت در حال پیگیری است و انشاالله تا هفته‌های آینده خبرهای خوبی در این رابطه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین نیز با مرکز روابط عمومی و در بحث ترویج و ایجاد شبکه مروجین، با مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی همراه و هم‌گام هستیم.

راه‌اندازی کاروان بهره‌وری ترویجی برای نخستین‌بار

علی‌اکبر مویدی، رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت آموزش و ترویج و احیای جهاد سازندگی در بسیج وزارتخانه گفت: آموزش و ترویج تنها مسیری است که با هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند، دانش‌بنیان کردن و بهره‌وری در بخش کشاورزی را تسریع بخشد.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ‌سازی و اقناع کشاورزان انجام شود، اهداف آموزش و ترویج به سرعت پیش می‌رود، گفت: در صورتی که بخواهیم نهضت انقلابی در آموزش و ترویج را شاهد باشیم باید بسیاری از یافته‌های تحقیقاتی قابل انتقال را به عرصه ببریم.

مویدی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های جهاد بهره‌وری ترویج، تصریح کرد: برای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور مانند کشت دیم و کشت قراردادی باید از ستاد تا سطح دهستان‌ها با کمک تمام ظرفیت‌ها از جمله بسیج، ائمه جماعت و جمعه، معلمین، دهیارها و … در کنار مروجان با آموزش و آگاهی، کشاورزان را توجیه و ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در حوزه آموزش و ترویج علاوه‌بر ترویج سیاست‌های کلان وزارت متبوع، انتقال یافته‌های پژوهشی است که قابلیت ترویج دارند، افزود: یافته‌هایی ترویجی باید عرضه شود که با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی همسو باشد.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال‌جاری، یادآور شد: برای تقویت بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری باید به سمت دانش‌بنیان شدن آن پیش برویم.

به گفته وی، اگر نهضت دانش بنیان در کشور رقم بخورد برخورداری از دانش سریع‌تر انجام می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود کشور برای این مهم، یادآور شد: بسیج یکی از مراکز مهمی است که می‌تواند به بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی کمک کند.

مویدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی اولین کاروان بهره‌وری ترویجی در کشور تصریح کرد: کاروان بهره‌وری ترویجی در هفته آینده در کرمانشاه حضور می‌یابد و علاوه‌بر بازدید از فعالیت‌های ترویجی در عرصه، مشکلات و مسایل هر پهنه را شناسایی خواهد کرد.

وی با اشاره به بررسی مشکلات و ارائه راهکار آن در کتابچه مخصوص هر شهرستان، گفت: مشکلات هر شهرستان به صورت مستقیم به گوش مسئولین خواهد رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.