حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حذف واسطه‌ها، تسهیل و حمایت از تنظیم بازار
29 اسفند 1399 - 13:13
شناسه : 6782
8
با اجرای طرح روستا بازارها و غرفه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی؛ سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در راستای تسهیل و حمایت از تنظیم بازار تنها در 150 نقطه شهر تهران، اقدام به برپایی غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی نموده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران
پ
پ

You are hacking your site، کاوه حسنی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران با تأکید بر اینکه هدف شبکه‌های تعاونی تولید روستایی حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات کشاورزی است خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها ضمن نقش‌آفرینی در افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک کشور و سعی در بهبود کیفیت محصولات، موجبات افزایش ارزش نهایی محصول را فراهم می‌آورند و علاوه‌بر اینکه محصول با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده خواهد رسید، باعث افزایش درآمد تولیدکننده در زمان تولید نیز خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه تمامی افراد مسئول و دلسوز باید در همکاری و تسریع و تسهیل امور از هیچ تلاشی فروگذار نباشند اذعان کرد: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز با ایجاد هماهنگی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، قرارگاه عملیاتی تشکیل داده و خوشبختانه ضمن توزیع میوه باکیفیت از جمله سیب و پرتقال، موجبات عرضه مستقیم کالاهای تولیدکنندگان را نیز فراهم نموده و در یک رویکرد جدید به منظور افزایش نقاط عرضه مستقیم محصولات و کوتاه کردن دست دلالان، از ظرفیت بسیج، مساجد، مدارس، سازمان‌ها و ادارات نیز استفاده نموده است.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی شاهد اظهارنظرهای غیرواقع بینانه از سوی برخی هستیم که ناآگاهانه باعث ضایع نمودن حق افرادی دلسوز یا سازمانی حمایت‌گر می‌شود. لذا انتظار می‌رود قبل از بیان مطلبی نسبت به صحت و سقم آن اطمینان حاصل کرد و در بیان آن کمی تامل نمود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران اظهار کرد: بدیهی است که طبق هماهنگی‌های بعمل آمده متولی تنظیم بازار میوه شب عید در سال‌جاری، سازمان مرکزی تعاون روستایی نیست و این امر از وظایف وزارت صمت است که اظهارنظر دراین‌باره نیز به‌عهده این نهاد می‌باشد و از سویی نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی نظارت بر تشکل‌های کشاورزی است که تولیدات محصولات کشاورزی را عهده‌دار می‌باشند. اما متأسفانه عدم آگاهی عده‌ای از نقش و وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی موجب اظهارنظراتی می‌شود که درخور این سازمان حمایت‌گر نیست.

حسنی با اشاره به فعالیت‌هایی که سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در باب تسهیل‌گری و اقدامات حمایتی در راستای تنظیم بازار میوه انجام داده است بیان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به منظور کاهش فاصله قیمت محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف و حذف واسطه‌های غیرضرور و ایجاد رقابت در بازار انجام داده است ایجاد فضاهایی در کلانشهرها با امکانات اولیه آب، برق و سایر امکانات بهداشتی بوده است تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را با کاهش 20 تا 25 درصدی قیمت بازار به‌طور مستقیم به مردم عرضه نمایند.

وی در ادامه این مطلب افزود: از سویی برپا نمودن غرفه‌هایی با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار در 150 نقطه از شهر تهران به منظور عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اقدام دیگری در کنار سایر فعالیت‌های این سازمان می‌باشد که نقش تعیین‌کننده‌ای در تنظیم بازار دارد. لذا فرافکنی‌ها نمی‌تواند زحمات خانواده بزرگ تعاونی‌های بخش کشاورزی را کمرنگ نماید.

کاوه حسنی در پایان سخنان خود یادآور شد: ذکر این نکته ضروری است میزان افزایش قیمت‌ها در مقایسه با تورم و نسبت به آن سنجیده می‌شود که باید این مسئله را نیز مدنظر قرار داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.