حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت از کسب و کارهای کشاورزی، وظیفه وزارت جهاد کشاورزی
31 شهریور 1401 - 16:17
شناسه : 14273
2
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کسب و کارهای کشاورزی است و دانش آموختگان این بخش برای شروع کسب و کار خود مورد حمایت بانک کشاورزی خواهند بود.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان 18 هنرستان و بازگشایی هنرستان‌های وابسته جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان کاشان برگزار شد، اظهار کرد: سن کشاورزان ما میانگین ۵۲ سال و ترکیب سنی به سمت سالمندی است و دغدغه ما حرکت به سمت پرورش کشاورزان آینده برای تأمین امنیت غذایی کشور است.

وی افزود: در گذشته هم امنیت غذایی مهم بوده اما با جنک اوکراین جایگاه امنیت غذایی و قدرت غذایی افزایش پیدا کرده است و همه کشورها در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و قوانین را به روزرسانی می‌کنند، ما هم طبیعتاً بحث امنیت غذایی را پیگیری می‌کنیم.

دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به تأسیس هنرستان‌های کشاورزی تصریح کرد: حدود یک و نیم درصد از دانشجویان کشور در بخش کشاورزی تحصیل می‌کنند که درصد پایینی است که با تولید ناخالص و سرمایه‌گذاری بخش هم همخوانی ندارد، امیدواریم اقدامات انجام شده مثمرثمر باشد و ارتقا پیدا کند.

وی افزود: بیش از 2 هزار عضو هیئت علمی و محقق در سازمان تات هستند که می‌توانند در انتقال دانش و آموزش در هنرستان‌ها همکاری کنند، ظرفیت‌ها، مزارع نمونه و آزمایشگاه‌های مجهز تات می‌تواند در مهارت آموزی دانش آموزان مفید باشد.

وی با بیان اینکه حوزه امنیت غذایی حوزه بسیار حساسی است، عنوان کرد: از خیرین در زمینه امنیت غذایی، تجهیزات هنرستان‌ها، بازسازی و ساخت و ساز هنرستان‌ها استفاده کنید.

وی افزود: کاشان ظرفیت‌های خوبی در زمینه گیاهان دارویی و معطر دارد و امیدوارم در حوزه آموزش کشاورزان آینده اقدامات خوبی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی ما معیشتی است، گفت: امروزه کشاورزی در دنیا اقتصادی است و سرمایه‌گذاری در آن مورد توجه است، لذا این هنرستان‌ها وظیفه هدایت دانش آموزان به سمت شغلی است که از نظر اقتصادی درآمدزا است و هم پست مهمی مانند تأمین امنیت غذایی مردم را در کشور بر عهده می‌گیرند.

وی افزود: در هر کشور و در هر زمانی، حوزه کشاورزی اولویت اول محسوب می‌شود لذا در این هنرستان‌ها با آموزش مهارت این دانش آموزان می‌توانند شغل خوبی داشته باشند.

دکتر ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کسب و کارهای کشاورزی است و دانش آموختگان این بخش برای شروع کسب و کار خود مورد حمایت بانک کشاورزی خواهند بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.