حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی از عملکرد دکتر ساداتی‌نژاد
21 اسفند 1400 - 10:49
شناسه : 10857
6

به گزارش داغ (پایگاه خبری دیده‌بان امنیت غذایی) حسین رئیسی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای اختصاصی با این پایگاه خبری به تشریح وضعیت فعلی بخش کشاورزی پرداخت و عملکرد وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: شرح وظایف وزارت جهاد کشاورزی بسیار گسترده و حساس است و شامل: تأمین، […]

ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی‌خانی منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

به گزارش داغ (پایگاه خبری دیده‌بان امنیت غذایی) حسین رئیسی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای اختصاصی با این پایگاه خبری به تشریح وضعیت فعلی بخش کشاورزی پرداخت و عملکرد وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: شرح وظایف وزارت جهاد کشاورزی بسیار گسترده و حساس است و شامل: تأمین، تولید و توزیع انواع نهاده‌های تولید و محصولات کشاورزی و پروتئین موردنیاز جامعه می‌باشد که به‌طور کامل بر‌عهده وزارت جهاد کشاورزی است. بحث تولید در بخش کشاورزی مرتبط با امنیت غذایی جامعه بوده و با انتقال وظایف قانون انتزاع از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، این مسئولیت مضاعف شد و مسئولیت مهم تولید و تأمین امنیت غذایی آحاد افراد جامعه، متوجه وزارت جهاد کشاورزی گردید.

از زمانی‌که دکتر ساداتی‌نژاد وظیفه مدیریت وزارتخانه را عهده‌دار شدند، ما شاهد انجام کارهای اساسی در بخش کشاورزی بوده‌ایم. خود ایشان وقتی رئیس کمیسیون بود در زمینه پیگیری اجرای قانون انتقال اختیارات، یعنی قانون انتزاع از وزارت صمت به جهاد کشاورزی تلاش بسیاری کردند تا این امر محقق شد و همچنین تصویب قانون تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، کمک بزرگی بود که ایشان برای کشاورزان عزیز انجام دادند. دکتر ساداتی‌نژاد در زمان حضور خود در کمیسیون کشاورزی، برای تصویب طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی، تلاش‌های بسیار ارزنده‌ای داشتند و الان هم در بحث اجرای این قوانین، انصافاً تلاش بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند.

در بحث سنددار کردن املاک کشاورزان سراسر کشور، آقای ساداتی‌نژاد در دوران مسئولیتشان هم در کمیسیون و هم در زمانی‌که مسئولیت وزارت را عهده‌دار شدند، انصافاً تلاش بسیار ارزنده‌ای انجام دادند و قرارگاهی برای همین منظور راه‌اندازی کردند که مرتب موضوع رصد و پایش می‌شود.

همچنین بحث تأمین نهاده‌ها را با جدیت دارند دنبال می‌کنند و علی‌رغم این‌که ما در قوانین سال 1401 دیگر به شکل قبل ارز 4200 تومانی را در اختیار نداریم؛ اما انتظار می‌رود تلاش و مدیریت ایشان بتواند کارگشا و راه‌گشا در این بخش باشد.

امسال در بحث بازاریابی محصولات کشاورزی هم انصافاً ایشان تلاش کردند و برای مازاد تولید کشاورزان عزیز نیز شرایط خوبی درنظر گرفته شد. بحث صادرات فلفل به روسیه هم که مدتی دچار مشکل شده بود، با پیگیری ایشان و اعزام گروهی به کشور روسیه از کمیسیون و هم از دولت برطرف شده است.

اجرای کشاورزی قراردادی هم یکی از ابتکارات خوبی است که ایشان دارند دنبال می‌کنند. کشاورزان عزیز ما در بحث فروش محصولات خود بایستی دارای امنیت خاطر باشند و با اطمینان خاطر اقدام به کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی بنمایند.

در بحث حضور میدانی وزیر محترم در مسائل مختلفی که کشاورزان با آن مواجه می‌شوند از جمله بحث تأمین میوه شب عید که اخیراً همکاران ما از کمیسیون رفته بودند یکی از سوله‌های محل نگهداری میوه شب عید را بازدید کرده بودند میوه‌های بسیار باکیفیت هم به‌لحاظ حجم و کیفیت محصول که از قبل سورتینگ شده بود و مرتب در انبار نگهداری می‌شود و به بازار عرضه خواهد شد و تأمین بعضی از اقلامی که ما در گذشته ما با مشکل مواجه بودیم مثلاً مرغ، تخم‌مرغ، روغن خوراکی اینها همواره یکی از موضوعاتی بود در بازار با چالش کمبود مواجه بودیم اما به لطف خدا با تلاشی که ایشان دارند از زمان مسئولیت این بزرگوار ما کمتر با این موضوعات مواجه هستیم. در بحث قیمت هم ایشان دارند تلاش می‌کنند که ایشالله بازار به یک ثبات نسبی برسد و کمتر مردم در تأمین نیاز ضروری زندگیشان دچار مشکل باشند.

نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس یازدهم در بخش پایانی سخنان خود گفت: نکته‌ای که من می‌خواهم بیان کنم این است که ما باید فرصت بیشتری به وزیر محترم بدهیم تا بتوانند برنامه‌هایی که مدنظرشان هست را با کمک همکاران خود، عملیاتی کنند و به‌طور حتم این موضوع زمان بیشتری نیاز دارد تا بتوانیم از فعالیت‌های دوران مسئولیت وزیر جهاد کشاورزی ارزیابی دقیق‌تری انجام دهیم. قطعاً با روحیه‌ای که از ایشان سراغ دارم و توان هماهنگی بسیار خوبی که در بخش‌های مختلف دارند، من یقین دارم مسائل موجود هم تا حدود زیادی از پیش‌پای مردم برداشته خواهد شد و آینده درخشانی را در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور شاهد خواهیم بود.

مجموعه همکاران بنده در کمیسیون کشاورزی غالباً نظرشان بر حمایت و کمک به وزیر جهاد کشاورزی و دولت است تا قادر باشند در یک بازه زمانی منطقی، برنامه‌هایی که مدنظرشان می‌باشد را عملیاتی بنمایند و در کل می‌توان گفت که کمیسیون کشاورزی از برنامه‌ها و عملکرد دکتر ساداتی‌نژاد تاکنون، حمایت می‌نماید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.