حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت بانک کشاورزی از تولید، اشتغال و امنیت غذایی کشور
24 بهمن 1401 - 21:43
شناسه : 15789
3
سیاست‌های پولی و اعتباری جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های توسعه دارند، به‌گونه‌ای که اعطای تسهیلات بانکی یکی از عوامل مؤثر و تعیین‌کننده در رشد و توسعه بخش‌های اقتصادی است.
ارسال توسط : نویسنده : سیده الهام قاضی میرسعید
پ
پ

در ایران با توجه به حضور اندک سرمایه‌گذاران خصوصی در بخش کشاورزی و توان مالی ضعیف اکثر کشاورزان، تأمین مالی عمده در بخش کشاورزی غالباً با اتکا به تسهیلات دریافتی از بانک‌ها به‌ویژه در قالب تسهیلات تکلیفی از طریق بانک کشاورزی صورت می‌گیرد.

این بانک در سال جاری نیز در اجرای سیاست‌های دولت در جهت حمایت از بخش کشاورزی، همچون سال‌های گذشته، نسبت به پرداخت تسهیلات به فعالیت‌هایی مانند تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، توسعه مکانیزاسیون، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و تأمین مالی خرید گندم توجه ویژه‌ای داشته است.

بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا آغاز دهه مبارک فجر بالغ بر 167 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از تولید، اشتغال و امنیت غذایی کشور پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 84 درصد افزایش داشته است. همچنین در سال جاری تاکنون حدود 3.5 درصد از تسهیلات پرداختی خود که حدود 6 هزار میلیارد تومان بوده است را در عمل به تکالیف اجتماعی خود از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت کرده و الباقی تسهیلات پرداختی نیز در حمایت از تولید و اشتغال صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ بانک کشاورزی علاوه بر پرداخت تسهیلات، با تکیه بر زیرساخت‌های قدرتمند خود در حوزه بانکداری الکترونیک و برخورداری از کارشناسان متخصص در حوزه‌های متعدد کشاورزی، حسابداری و مالی، بانکداری بین‌الملل، بانکداری الکترونیک، حقوق بانکی و … در تمام مراحل اجرای طرح‌ها با ارائه مشاوره‌های تخصصی و مالی، همراه و حامی مجریان طرح بوده و در ادامه با طراحی و اجرای سامانه‌های الکترونیکی متعدد از جمله سامانه بازارگاه محصولات کشاورزی، سامانه جامع خرید تضمینی گندم، سامانه نظارت بر مصرف تسهیلات و … تلاش کرده است تا ضمن ممانعت از خروج منابع مالی بخش کشاورزی، پشتیبانی از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و حفظ پویایی چرخه اقتصادی این بخش، از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف‌کنندگان بخش کشاورزی حمایت کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.