حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت حداکثری وزارت جهاد کشاورزی از پلتفرم‌های توزیع هوشمند
03 اردیبهشت 1401 - 20:55
شناسه : 11316
8
بنا به پیشنهاد دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، دکتر اسماعیل قادری‌فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به‌همراه دکتر شاه‌میری، مشاور عالی سازمان، مهندس محمدزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهندس مددی، مدیرکل حوزه مدیرعامل، مهندس عدل‌طلب، مدیرکل ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد، مهندس زربخش، مجری طرح امین‌آباد، از شرکت بروزرسان که اولین مرکز فروش آنلاین محصولات غذایی کشاورزی کشور است، بازدید کردند.
ارسال توسط : منبع : جهانی پرس
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در ابتدای این بازدید دکتر قادری‌فر با همراهان خود در بخش‌های مختلف شرکت از جمله بخش‌های گرافیک، کدگذاری استارتاپ‌ها و دیگر بخش‌های توزیع شرکت دانش‌بنیان بروزرسان و شرکت دانش‌بنیان متین بازدید داشتند.

دکتر قادری‌فر، در حین بازدید از شرکت درباره ساز و کار اینگونه کارها توضیح داد: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه امنیت غذایی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است مکانیزم و ساز و کار توزیع است، ما همواره در کشور از لحاظ تأمین در حوزه مواد غذایی و تولیدات دام و مواد زراعی مشکلی نداریم اما ناقص بودن شبکه توزیع باعث نارضایتی در مشتریان و تولیدکنندگان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از پلتفرم‌های هوشمند و فعالین زیست بوم نوآوری کشور که دارای پلتفرم بروزرسان هستند یکی از نمونه‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود در حقیقت یک گام جدی برای حذف دلالی‌های غیر ضروری است که معمولاً تلاطم به بازار مصرف مردم دارد.
خوشبختانه بازدید امروز خیلی خوب بود از مجموعه دانش‌بنیادی که فکر می‌کنم چیزی حدود 1000 نفر از بچه‌های خوب و نخبه کشور را در بخش‌های مختلف به خدمت گرفته است که مشغول گسترش کسب و کار خود هستند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هم در وزارت جهاد کشاورزی و در سازمان مرکزی روستایی براساس مصوبه امنیت غذایی حمایت حداکثری را از پلتفرم‌های خواهیم داشت تا انشاالله بتوانیم موضوع بازاررسانی محصولات سفره مردم به‌ویژه کالاهای تنظیم بازاری که معمولاً با سختی و ارز ترجیحی تأمین می‌شوند اما با قیمت‌های گزاف به دست مردم می‌رسند را با همین واسطه‌گری‌های غیرضروری حذف کنیم. این شبکه‌ها می‌توانند نقش بسیار خوبی را برای حل این چالش کلیدی در بازار توزیع محصولات غذایی ایفا کنند.

در ادامه این بازدید مهندس محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: مدعی هستیم که صنایع غذایی متولی ندارد در جلسات مختلف هم گفتم این جمله را گفته‌ام، باتوجه به اینکه صنایع غذایی متولی ندارد و صنایع هم متولی حتی برای فولاد و خودرو نبوده، در تمام کشورها وزارت کشاورزی از آن حمایت می‌کنند با صحبت‌هایی که با دکتر ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و دکتر قادری‌فر داشتیم خیلی امیدوار هستم که وزارت جهاد کشاورزی متولی صنایع غذایی شده و امنیت غذایی پایدار را حمایت کند.

وی افزود: وزارت صمت هم نمی‌تواند متولی خوبی باشد مگر اینکه در معدن، فولاد و خودرو موفق باشد. شما ببینید صنایع در کدام قسمت توانسته قدرتمند عمل کند که مشکل نداشته باشیم چه برسد به صنایع غذایی! صنعت غذا باید بسیار تخصصی عمل شود و خواستار یک وزارت صنایع غذایی هستیم. در تمام دنیا هیچ کجا غذا و کشاورزی را از هم جدا نمی‌دانند اما در ایران 53 درصد از محصولات کشاورزی در بحث صنایع غذایی و تبدیلی و 47 درصد مصرف تازه‌خوری دارد و متأسفانه 35 درصد محصولات کشاورزی هم به ضایعات تبدیل می‌شود. البته این 35 درصد بیشتر در بخش تازه‌خوری است. ما اگر در بند ارتقا و توسعه کشاورزی هستیم باید بیشتر به صنایع غذایی بها بدهیم.

مهندس محمدزاده در بخش دیگری از این بازدید درباره صادرات گفت: وقتی در حوزه تولید داخلی بحث صادرات پیش می‌آید یعنی مقداری تعابیر یا توازن بحث تولید بهم می‌خورد چرا؟ چون سوءاستفاده‌های بازار است موقعی صادرات اتفاق می‌افتد که مازاد تولید در هر حوزه‌ای کشاورزی، صنعتی و غیر کشاورزی باشد منتهی بازار و این شبکه‌ای که متأسفانه وجود دارد از این موضوع سوءاستفاده می‌کند. وقتی مجوز صادرات داده شد می‌گویند عرضه و تقاضا تعادلش بهم خورده است در حالیکه وقتی عرضه زیاد می‌شود، صادرات انجام می‌گیرد نه وقتی که عرضه و تقاضا با هم برابرند.

وی افزود: اقلامی که گران می‌شود فقط دلیلش این است شبکه‌ای که عرض کردم از این موضوع سوءاستفاده می‌کند این روند ادامه دارد تا زمانی که اعلام شود صادرات ممنوع است مثل بحث گوجه و بادمجان که در حال صادرات است و در بازار، عرضه کاهش پیدا کرده چون بخشی از آن خارج از کشور می‌رود. به‌همین دلیل وقتی تقاضا ثابت باشد عرضه کاهش پیدا می‌کند و جنس گران می‌شود که به آن واکنش بازار می‌گویند. اقلامی که وارد می‌شود به‌عنوان تولید برای توزیع مصرف‌کننده است که به تعادل نسبی می‌رسد برای همین قیمت کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه محمد فوزی، مدیر شرکت بروزرسان درباره فعالیت سایت این شرکت در دوران کرونا اینگونه توضیح داد :در دوران کرونا فرهنگ خرید آنلاین بالا رفته است. ما هم محصولات را درب منازل تحویل می‌دهیم و به این طریق کمک می‌کنیم به کارخانه‌ها و شرکت‌ها تا از زیرساخت ما برای توزیع کالاهایشان در مراکز عرضه استفاده کنند. مسلماً در دوران کرونا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فرهنگ مصرف آنلاین‌شان بسیار بالا است.

وی گفت: تمام مدت ما توسعه را متوقف نکردیم، هر روز کار تازه می‌کنیم، شروع کار ما مشخص است ولی پایانی ندارد برای همین زیرساخت مال خودمان است چون برنامه را از اول ایجاد می‌کنیم ما مثل دیجی‌کالا برای شرکتمان یک کد خارجی نمی‌خریم بلکه شروع به ساخت آن می‌کنیم در حال حاضر قدرت دست ما است برای همین هر کاری دلمان بخواهد می‌توانیم در سامانه‌مان انجام دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.