حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت ویژه بانک کشاورزی از مرغ لاین نژاد آرین
29 آبان 1401 - 19:58
شناسه : 14878
8
یکی از مولفه‌های مهم تأمین امنیت غذایی، خودکفایی در تولید محصولات پروتئینی در کشور است و در این میان تولید انواع محصولات و فرآورده‌های پروتئینی مرغ، از اهمیت به‌سزایی برخوردار می‌باشد. دانش تولید مرغ لاین در جهان در دستان 8 کشور از جمله ایران است. تولید لاین فوق‌العاده‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی در صنعت طیور است که همه مرغ‌های اجداد، ‌مادر و گوشتی و تخم‌گذار از آن مشتق می‌شود. تمام صفات و خصوصیات ذاتی مرغ در طی فرآیند تولید از جمله میزان بازدهی، از خصوصیات ژنتیکی مرغ لاین به‌دست می‌آید.
ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی خانی
پ
پ

خط لاین مجموعه‌ای از ژنتیک خالص است که تمام اطلاعات و ویژگی‌هایی که یک مرغ باید داشته باشد تا بهترین عملکرد اقتصادی را بدست آورد، دارا می‌باشد. این ویژگی‌های ژنتیکی در فرآیند تولید کمک می‌کنند تا مرغ با ضریب تبدیل بالا و نیز کاهش پرتی، بیشترین عملکرد را داشته باشد. موضوع لاین در دنیا بسیار حساس است و می‌توان اذعان کرد که دارندگان این دانش، یک حاشیه امنی را برای تولید طیور و پایداری و تأمین امنیت غذایی کشورشان، ‌ایجاد می‌کنند.

بانک کشاورزی نیز به عنوان مهم‌ترین تأمین کننده تسهیلات مالی در بخش کشاورزی کشور، در راستای حمایت از تأمین امنیت پایدار غذایی و به منظور حمایت از اجرای برنامه ملی احیا و توسعه مرغ لاین نژاد آرین، تسهیلاتی با نرخ ترجیحی ۶ درصد به مرغداران و زنجیره تولیدکنندگان مرغ لاین آرین پرداخت می‌کند. این بانک تخصصی با هدف حمایت از خودکفایی در زنجیره تولید مرغ، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا نیمه آبان‌ماه سا‌جاری بالغ بر ۱۹۶۶ میلیارد ریال تسهیلات برای احیای نژاد آرین به بیش از ۶۶ مزرعه پرورش مرغ لاین آرین شامل نیمچه گوشتی، مادر گوشتی و مرغ اجداد پرداخت کرده است.

بدیهی است که هرگونه حمایت از تولید و پرورش مرغ لاین نژاد آرین و توسعه آن، باعث افزایش بهره‌وری و اقتصادی شدن تولید در بخش طیور کشور می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت امروزه کشورهایی که این دانش بسیار پیشرفته را دارند، می‌توانند روز به روز آن را بهبود بخشیده و با شرایط محیطی خودشان تطبیق دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.