حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
خرید سیب صنعتی با هدف حمایت از باغداران و تولیدات باغی کشور
27 شهریور 1400 - 21:15
شناسه : 9079
3
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد: مهندس سیدمحمد موسوی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اشاره به خرید سیب صنعتی از باغداران اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدات باغی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه‌گری و حمایت از تولید این اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران اقدام به خرید سیب صنعتی در مناطق مذکور نموده است.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی افزود: یکی از بزرگترین چالش‌های این مناطق، مشکل صادرات و فروش مازاد محصولات بویژه سیب صنعتی است.

مهندس موسوی در ادامه تصریح کرد: در این راستا اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران به منظور تسریع در جذب سیب صنعتی و ایجاد تعامل بین باغداران و کارخانه‌داران از تاریخ 24 شهریورماه سال‌جاری اقدام به خرید، بارگیری و حمل سیب صنعتی از دو مرکز مراغه در استان آذربایجان شرقی و اشنویه در استان آذربایجان غربی نموده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌شود که در فاز اول خرید 20 هزار تن سیب صنعتی انجام شود گفت: حدود 1000 تن از محصولات خریداری شده جهت فرآوری به خارج از این استان‌ها منتقل شده است.

مهندس سیدمحمد موسوی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر روزانه حدود 10 تا 15 دستگاه تریلی با میانگین وزنی 300 تن از این استان‌ها بارگیری و حمل می‌شود.

وی بیان داشت: مقاصد حمل این محصول به استان‌های خراسان جنوبی، گرگان، اصفهان و شیراز خواهد بود اما از اول مهرماه به‌دلیل آزاد شدن خطوط تولید کارخانه‌ها ظرفیت حمل به مقاصد فرآوری به دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: با توجه به حجم کم تولید سیب صنعتی درجه سه توسط هر باغدار خرید 1000 تن خریداری شده از حدود 800 کشاورز در استان‌های ذکر شده صورت گرفته و مبالغ آن نقداً پرداخت گردیده است.

مهندس موسوی یادآور شد: تاکنون حدود 1000 تن از محصول تولیدی به کارخانه‌های افشره در شهرستان فردوس خراسان جنوبی و مجتمع صنایع غذایی آیدا بین‌الملل در استان اصفهان جهت فرآوری به منظور رفع موانع تولید، حمایت از تولیدکنندگان کشور و جلوگیری و به حداقل رساندن زیان‌های ناشی از خریدهای توافقی و تضمینی که موجب ضررهای مالی فراوان به دولت و کشاورزان گردیده حمل شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغبانی ایران نیز با هماهنگی مسئولان استانی و کارخانجات سایر استان‌ها از تاریخ 22 تا 27 شهریورماه سال‌جاری یک هزار 200 تن سیب صنعتی را از استان‌های آذربایجان غربی، فارس و اصفهان خریداری و حمل نموده است.

عالی‌ترین مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خاتمه تصریح کرد: این خرید تا آبان‌ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.