حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
دیگر نگاه بخشی و استانی به آب نخواهیم داشت
19 شهریور 1399 - 19:21
شناسه : 3887
3

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: با اجرایی شدن مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز مسایل اجتماعی حل می‌شود، تمام ذینفعان از آن مطلع خواهند شد و با اجرایی شدن این برنامه نگاه بخشی و استانی به آب نخواهیم داشت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، قاسم تقی‌زاده خامسی در حاشیه مراسم آغاز […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر نیرو اظهار داشت: با اجرایی شدن مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز مسایل اجتماعی حل می‌شود، تمام ذینفعان از آن مطلع خواهند شد و با اجرایی شدن این برنامه نگاه بخشی و استانی به آب نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، قاسم تقی‌زاده خامسی در حاشیه مراسم آغاز رسمی پروژه سازوکاری استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور شش حوزه اصلی آبریز داریم که براساس مرز جغرافیایی نیستند. از دهه‌های قبل تقسیم‌بندی براساس حوزه‌های آبریز بود اما با تشکیل شرکت‌های استانی سازوکار تغییر کرد. اکنون با تأخیر برنامه، تأکید بر این است که حوضه‌های آبریز در کنار حوضه‌های استانی تشکیل شود. کار امروز حاصل چند دهه تجربه و تصمیمی جسورانه است که بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: این اقدام در واقع تصمیم‌گیری برای عدالت در توزیع کم آبی است.

مدیرعامل جدید شرکت مدیریت منابع آب تصریح کرد: این برنامه جدید (استقرار مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز) کمک می‌کند که مثلاً اگر فلات مرکزی را در نظر بگیریم این منطقه 20 درصد آب و 46 درصد جمعیت دارد بنابراین باید برای آب شرب این محدوده تصمیم‌گیری فرا استانی و فرامنطقه‌ای صورت گیرد.

وی درباره وضعیت رودخانه‌ها با توجه به آغاز سال جدید آبی گفت: لایروبی رودخانه انجام شده بارندگی در سال‌جاری با 5 تا 6 درصد اختلاف شبیه سال گذشته است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره احتمال بروز تنش با اجرایی شدن مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز خاطرنشان کرد: این برنامه مسایل اجتماعی را حل می‌کند، تمام ذینفعان از آن مطلع خواهند شد و با اجرایی شدن این برنامه نگاه بخشی و استانی به آب نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بدون تفاهم کاری انجام نمی‌شود، همه ذینفعان باید مشارکت داشته باشند و ضن اینکه مصرف‌کنندگان نیز حتماً در تشکیلات دخالت خواهند داشت.

وی درباره موضوع تخصیص آب به صنایع در مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز خاطرنشان کرد: معتقدیم صنایع آب بر باید در سواحل مستقر شود تا بتوانیم آب شیرین‌سازی شده را در اختیارشان قرار دهیم.

وی از آغاز به کار بزرگترین آب شیرین‌کن تا اواخر مهر خبر داد و گفت: با افتتاح این آب شیرین‌کن آب خلیج فارس به صنایع کرمان و یزد منتقل خواهد شد، برای این پروژه 5 هزار میلیارد تومان توسط صنایع هزینه شده است.

تقی‌زاده خامسی افزود: فاز اول پروژه جهت آبرسانی به گل گهر به میزان 150 میلیون مترمکعب در سال است و فازهای بعدی نیز در این دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی درباره تخصیص منابع ارزی به پروژه فاضلاب اهواز گفت: به دستور رهبری 50 میلیون یورو برای فاضلاب اهواز از صندوق توسعه ملی مصوب و ابلاغ شده و تا امروز 270 میلیارد تومان واریز شده است. اسناد مناقصه آماده شده و تا اواسط مهرماه پیمانکار انتخاب و کار آغاز می‌شود.

وی درباره تأثیر مدیریت یکپارچه مدیریت حوضه‌های آبریز در ساخت و ساز سدها نیز گفت: این پروژه تاثیری بر احداث سدها ندارد و برنامه‌های ساخت سد با گذشته هیچ تفاوتی نخواهد داشت. هرجا لازم باشد و از نظر فنی، زیست محیطی و مدیریت سیلاب نیاز داشته باشیم احداث سد انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.