حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ذخایر گندم کشور، یک و نیم برابر میانگین جهانی
15 آذر 1401 - 20:47
شناسه : 15055
4
سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (فائو) در تازه‌ترین گزارشی که از وضعیت تولیدات کشاورزی کشورمان منتشر کرده است، میزان تولید غلات ایران در سال زراعی ۱۴۰۱ را ۲۱ میلیون تن اعلام و از رشد ۱۷ درصدی آن نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ خبر داده است.
ارسال توسط : منبع : شرکت بازرگانی دولتی ایران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، فائو در گزارش خود ۱۳ میلیون تن از این ۲۱ میلیون تن را سهم گندم اعلام و از رشد خیره‌ کننده ۶۳ درصدی تولید گندم کشورمان نسبت به سال گذشته خبر داد. براساس اعلام فائو، ذخایر غلات ایران با یک میلیون تن افزایش نسبت به سال قبل به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده، در صورتی که ذخایر غلات جهان ۸۵۷ میلیون تن است.

در این ارتباط، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این که کشورمان با ۸۵ میلیون نفر جمعیت، حدود یک درصد جمعیت ۸ میلیارد نفری جهان را در خود جای داده است، گفت: این در شرایطی است که براساس گزارش فائو، ایران یک و نیم درصد ذخایر گندم و غلات جهان را در اختیار دارد و به عبارتی، ذخایر غلات و گندم ایران یک و نیم برابر میانگین جهانی است.

دکتر سید سعید راد از تأمین بیش از ۱۱ میلیون تن گندم به دو طریق خرید داخلی و خارجی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود رشد چشمگیر ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان عزیز، برای تقویت ذخایر استراتژیک و تأمین امنیت پایدار غذایی کشورمان، این محصول پرمصرف را از مبادی مختلف نیز خریداری کرده‌ایم تا انبارها و سیلوهای کشور لبریز از گندم باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.