حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
رشد ۴.۴ درصدی بخش کشاورزی در شش ماهه سال‌جاری
15 دی 1399 - 22:55
شناسه : 5855
10

وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۴.۴ درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: امیدواریم با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور در نیمه دوم سال نیز شاهد افزایش ارزش افزوده در این بخش باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۴.۴ درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: امیدواریم با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور در نیمه دوم سال نیز شاهد افزایش ارزش افزوده در این بخش باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، دکتر کاظم خاوازی دوشنبه شب در بدو ورود به آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه بین‌المللی ارومیه با بیان این که کمبود نهاده‌های بخش کشاورزی بسیاری از تولیدات و معیشت کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: براساس برنامه‌ریزی و سیاست‌های تدوین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، ظرفیت تولید نهاده‌های کشاورزی تا ۴ میلیون تن را در کشور داریم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بخش کشاورزی در کشور افزود: در حوزه باغبانی، تولید و تنوع بالایی داشته و وضعیت بسیار خوبی داریم فقط باید زمینه صادرات این محصولات به درستی فراهم شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد: با تصویب این قانون و اعطای اختیارات خرید تضمینی، صادرات و واردات به وزارت جهاد کشاورزی اتفاقات خوبی را در این بخش شاهد هستیم.

وی به تولید ۱.۵ میلیون شکر طی سالجاری در کشور اشاره کرد و گفت: این میزان با ظرفیت‌سازی می‌تواند تا پایان سال به دو میلیون تن برسد اما مسئله مهم فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف محصولات زراعی و باغی است.

دکتر خاوازی با اشاره به تولید ۲.۶ میلیون تن طیور و ۱۱ میلیون تن گندم در کشور طی سال‌جاری اضافه کرد: در بحث تولید گندم به تولید پایدار رسیده‌ایم اما برای ذخایر کشور در بخش گندم نیاز به واردات ۵ میلیون تنی گندم وجود دارد.

این مقام مسئول به عدم توسعه نیافتگی بخش تولید روغن خوراکی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ضریب خوداتکایی کشور در بخش روغن به ۱۶ درصد رسیده اما اقداماتی برای افزایش تولید روغن خوراکی در دست اجراست.

وی تولید ۱۱.۵ میلیون تن شیر در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: هم اکنون سرانه مصرف در بخش مرغ ۳۲ کیلوگرم و بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر خاوازی از رشد ۴.۴ درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: رفع موانع صادراتی سیب درختی و رونق صادرات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه که با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی این استان، پیگیری رفع موانع صادرات سیب درختی و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان و افتتاح ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی به آذربایجان غربی سفر کرده است.

شرکت معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها، شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.